وایرال

حقایق حساب وکالتی

حساب وکالتی ثبت نام خودرو

بازار خودرو ایران از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا انتهای آن رشد قیمت بسیار زیادی را تجربه کرد و به گفته ی کارشناسان در حال حاضر در بخش ثبات قیمت قرار دارد و باید روند نزولی را طی کند اما روند های نزولی در کشور ما بسیار جذاب هستند و قیمت در عرض یک هفته صد درصد اضافه می شود و دو هفته صد در صد می ماند و مردم خجالت زده ی جیب پول خالی خود می شوند و بعد از آن در یک روند آرام و چند هفته ای قیمت ده درصد کاهش می یابد و دولت شروع به تبلیغ می کند که قیمت ها را کنترل کردیم و مردم خوشحال باشید، اما هیچ وقت نمی گوید قیمت این ماه نسبت به ماه گذشته صد در صد اضافه شد و ما فقط ده درصد ارزان کردیم و در واقع رشد نود درصدی قیمت را داشته ایم!!! فقط می گوید افزایش قیمت را مهار کردیم و بازار تحت کنترل است! تک کارت

برای توضیح کامل تر مثال بالا می توان به بازار خودرو و دلار اشاره کرد ، دلار از ۳۰۰۰۰ تومان رسید به ۵۰۰۰۰ تومان و غوغایی شد در کشور از گرانی ها و افزایش قیمت ها حتی در بازارهایی که اصلا به دلار ربطی نداشت ولی دولت بعد چند هفته دلار را رساند به ۴۳۰۰۰ تومان و گفت با موفقیت قیمت را کاهش دادیم! اما نگفت دلار ۱۳۰۰۰ تومان از ماه قبل گرانتر شده و تمام کالاهای گران شده ارزان نشدند و هر کدام درصدی تفاوت کرد، می توان راحت ترین مثال را به میوه ها نسبت داد، کالایی که صد در صد در کشور تولید و مصرف می شود ، یک کیلو پیاز ۱۱۰۰۰ تومانی با دلار ۳۰۰۰۰ تومانی تبدیل شد به کیلویی ۲۴۰۰۰ تومان! بعد که دلار کاهش پیدا کرد آن پیاز شد کیلویی ۱۸۰۰۰ تومان! و هیچ کنترلی در کاهش قیمت آن نداشتند و فقط مطابق معمول وعده های پوچ و تو خالی را از طرف آقایان شنیدیم.
بازار خودرو هم از این قاعده متمایز نیست و خودرو ها رشدی چشمگیر داشتند برای مثال خودرو صد در صد ایرانی شاهین افزایش قیمت ۹۵% را از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۱ تجربه کرد و هیچ تفکری برای کاهش قیمت در این بازار مافیا خیز و پرسود برای تمام ارکان دولت ندارند چرا که هر چه گرانتر باشد سود بیشتری برایشان دارد!تک کارت
دولت وعده برنامه ریزی و دور کردن دست دلالان را داد اما باز هم این مافیای خودرو بودند که برنامه ریزی کردند با آوردن حساب وکالتی و باز هم با گرسنه نگه داشتن مردم و بازار، بیشترین سود را ببرند و پول های بلوکه شده ی ملت به حساب دولت سرازیر می شود بی هیچ سودی که برای مردم داشته باشد.
وعده دادند هر کسی در قرعه کشی شرکت کند تا یک سال آینده صاحب خودرو می شود و مطابق معمول مردم در بازار تشنه ی خودرو بودند که چندین سال هست به این خواسته نرسیدند و با قرض و وام توانستند پول جور کنند و ثبت نام کنند اما با یک حساب سر انگشتی می توان فهمید این وعده نیز دروغ است و فقط برای جمع کردن نقدینگی از بین مردم است. اینطور حساب کنید در همین قرعه کشی ۱.۰۰۰.۰۰۰ نفر ثبت نام کرده باشند و فقط ۲۰.۰۰۰ خودرو آماده باشد و ظرفیت تولید را تا ماهی ۴۰.۰۰۰ خودرو افزایش دهند.
تمام یک میلیون نفری که در قرعه کشی اول ثبت نام کردند حدودا ۲ سال طول می کشد تا صاحب خودرو شوند و بعد از قرعه کشی اول سه قرعه کشی دیگر هم با همین وعده انجام شد و حدود ۶ میلیون نفر ثبت نام کردند که حدود ۱۲ سال تامین این سه قرعه کشی طول می کشد.

این مطالب را نیز مطالعه کنید:

مافیای خودرو چه کسانی هستند؟

وعده های پوشالی خودرو سازان و حذف قرعه کشی خودرو

نتایج قرعه کشی خودرو

تو تصویر بالا کاملا مشخص هست که تعداد شرکت کنندگان در قرعه کشی یک خودرو سازی چقدر بالاست و مجموعه بیش از ۴ میلیون نفر شرکت کردند و تعداد خودرو های عرضه شده ۸۰۰۰ عدد بوده و اگر بگویند تمام این افراد خودرو دار می شوند تقریبا ۴۴ سال طول می کشد تا این شرکت فقط بتواند پاسخگوی یک قرعه کشی باشد و اگر ظرفیت را از ۸۰۰۰ عدد در ماه به ۱۰۰۰۰۰ عدد برساند! میشه یه چیزی نزدیک سیزده برابر تولید کند باز هم تقریبا ۴ سال طول می کشد تا بتواند پاسخگوی تقاضا برای یک قرعه کشی باشد هر جور حساب می کنیم با یک ریاضیات ساده وعده های دریافت خودرو صد در صدی اصلا درست نیست

نقشه ی مافیای خودرو این است که شما ثبت نام کنید و پول بریزید به حساب وکالتی و ما برداشت و استفاده می کنیم و سود می کنیم و تا وقتی شما خسته شوید از انتظار و پول خود را بردارید و قرارداد تمام می شود و نه خودرویی می گیرید و نه سودی! فقط مافیاست که سود می کند. به این فکر کنید سال آینده آن ۱۰۰ میلیون تومان شما چه ارزشی دارد؟ با تورم ۵۸% سال گذشته ، اگر شما ۶ ماه دیگر پول خود را بردارید اندازه ی ۴۴ میلیون تومان امروز ارزش دارد و فقط کاری که کردید پول را به حساب وکالتی ریخته اید که طرف مقابل از روی آن هم توانسته کلی کار کند و کلی وام های هزار میلیارد تومانی بگیرد و هم توانسته هزاران میلیارد تومان سود کند اما شما جز ضرر هیچ چیزی نداشتید.تک کارت
اگر به فرض بعید تا سال آینده قیمت خودرو هیچ افزایشی نداشته باشد، شما امروز با ۳ تا ۶ برابر پول وکالتی خود می توانید خودرو بخرید اما در سال آینده باید حداقل ۷ برابر رویش پول بگذارید تا بتوانید خودرو بخرید.
این تفکری که پشت پرده ی حساب وکالتی است جالب است و هیچ کس از هموطنان حساب و کتاب نمی کند و فقط می گوید ثبت نام کنم و خودرو بهم بیفته و بفروشم و سیصد میلیون تومان سود کنم! اما نمی گوید خیلی تعداد برندگان کم است و شانس برنده شدن یک فرد عادی تقریبا صفر است چرا که اولویت طرح فرزند آوری است که اکثرا برنده اند و بعد از آن طرح جوانی جمعیت که پنجاه درصد برنده هستند و بعد از آن خودرو های فرسوده که ده درصد برنده اند و در انتها اشخاص عادی جامعه با شانسی نزدیک به صفر مانند خودم که با تمام اعضای خانواده ۳ سال تمام قرعه کشی ها را ثبت نام کردیم اما دریغ از یک بار برنده شدن در تقریبا ۵۰۰ ثبت نامی که داشتیم.
سخنم را اینگونه پایان می دهم که دام حساب وکالتی مانند بورس است با این تفاوت که هیچ پشتوانه ای برای سود بردن ندارید. در بورس که پشتوانه ی مالی دارد و به نوعی به شانس بسته نیست با تبلیغات وسیع دولت و برخی افراد به اجبار (آن زمان برای خیلی از خدمات مانند دریافت مجوز کسب و کارتان کد بورسی الزامی شده بود و این نوعی اجبار بود، برای خودم کد بورسی با حداقل یک میلیون تومان دارایی یکی از شرایط دریافت جواز کسب و کارم بود) پول مردم جمع شد و سپس در اوج جمع آوری پول ناگهان آنهایی که هدفشان جمع کردن پول ملت بود تمام سرمایه های خود را برداشتند و در انتها بورسی ماند با سقوط تاریخی و ضررهای میلیاردی مردم سرزمینم شد و هیچ کس هم پاسخگو نشد.
اما در بازار خودرو هیچ پشتوانه ی مالی ندارید و از ابتدا قبول کردید پول میدهید و نه سود می خواهید نه هیچی و فقط اگر خودرو برنده شدید خوشحال می شوید و اگر برنده نشدید باید صبر کنید و هر زمان صبرتان لبریز شد می توانید پولتان را پس بگیرید و بی هیچ سودی از آن استفاده کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

1 نظر در “حقایق حساب وکالتی

  1. امین گفت:

    هرچی از اینا بگیم تمومی نداره منم دقیقا از اول گفتم این کارشون کلاه برداریه و حالا یکسال دیگه مردم میفهمن پول دادن چیزی جز انتظار نمیگیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *