رشد کسب و کار

راه اندازی کمپین تبلیغاتی

راه اندازی کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی انواع مختلفی دارد و تجربه های بسیار موفق و ناموفق بسیار زیادی دارد. این مقاله در سایت تک کارت با تجربه ی کانون تبلیغات طرفدار سعی بر این دارد راه اندازی کمپین را به شما آموزش بدهد تا بهتر بتوانید با هزینه ی خود تبلیغاتی راه اندازی کنید که برای کسب و کارتون بسیار سودآور باشد. این مقاله تجربه ی ماست و جنبه ی علمی ندارد و از روی تجربه به شما می گوییم کمپین های موفق ما چگونه انجام می شود. البته توجه داشته باشید موفق شدن هر کمپین به عوامل بسیاری بستگی دارد و فقط با مطالعه ی مقاله نمی توانید صد در صد موفق شوید چرا که نکات بسیار زیادی را باید در نظر بگیرید تا بتوانید کمپین خود را به خوبی مدیریت کنید. خیلی ها می گویند من مثلا ۳۰ میلیون تومان هزینه کردم و تونستم اسمم رو سر زبان ها بیندازم اما پس از بررسی کارشناسی متوجه می شوید نسبت به هزینه کمپین آنها شکست خورده بوده و با یک سوم هزینه و چند تغییر کوچک می توانستند کمپین بسیار عالی تری راه اندازی کنند.

فهرست مطالب

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی معمولا به حجم تبلیغاتی می گویند که در یک راستای هدفدار و برنامه ریزی شده قرار می گیرند تا مخاطبان مورد نیاز بسته به نیازهایشان از هر جهت مورد هدف قرار بگیرند و ترغیب شوند که به سمت مبدا تبلیغ حرکت کنند این مبدا می تواند معرفی یا فروش باشد.
به زبان ساده تر کمپین تبلیغاتی برنامه ای است برای تبلیغات که در آن عوامل گوناگون نظیر هدف (کالای مورد ارائه یا مکانی که معرفی می کنیم) همینطور بودجه بندی خاص (بر اساس مخاطبان) بعلاوه پیام تبلیغاتی ( بسته به هدف و مخاطبان دارد و معمولا طوری هدف گذاری می کنیم که نیاز مخاطبین را یاداوری نماییم) پس از این که عوامل ابتدایی را در نظر گرفتیم باید بسته به بودجه بندی و مخاطبین هدف خود نوع رسانه ای را که می خواهیم تبلیغات را ارائه دهد انتخاب کنیم و در مرحله ی بعدی با کارشناسی و مشاوره تبلیغات اقدام به برنامه ریزی می کنیم، دقت کنید برنامه ریزی این بخش بسیار فنی و پیچیده است و بهتر است حتما از مشاورین مناسب استفاده کنید ، کانون تبلیغات طرفدار از سال ۱۳۸۸ اقدام به راه اندازی کمپین می کند و در دو سال اخیر فقط در نیشابور ۱۹۳ کمپین راه اندازی کردیم و خدا رو شکر تمام کمپین ها موفق بوده است (این موفقیت به خاطر تجربه و وسواس ماست، تجربه ای که باعث موفقیت می شود و وسواس در انتخاب مناسب تمامی موارد ذکر شده به همراه نیروهای عالی برای انجام کمپین). در مرحله ی آخر طبق برنامه ریزی تمام تبلیغات را روانه ی بازار می کنیم و بسته به هدف و مدت گذاری منتظر جوابگیری باشیم.

چند نوع کمپین متداول داریم؟

در حال حاضر مرسوم ترین کمپین ها به دو نوع انفجاری و بلند مدت تقسیم می شوند.

کمپین انفجاری

کمپین انفجاری برای اشخاصی کاربرد دارند که می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین بازده را بگیرند. برای مثال شرکتی می خواهد یک محصول را ظرف مدت یک ماه به طور کامل بفروشد مانند حراج عید یا حراج پایان فصل. در این نوع تبلیغات زمان بسیار مهم است و سعی بر آن است در زمان مشخص شده حداکثر استفاده را ببرید و به خاطر همین انواع تبلیغات در این زمان به سمت مخاطبین هدف هدایت می شوند و نتیجه ی سریع دارند.

مزیت ها

بازدهی سریع و نتیجه گرفتن بسیار سریع
فروش بالا و سریع برای محصولات
به دست آوردن مشتری اولیه ( ماندگار شدن آن کاملا بستگی به شرکت یا فروشگاه ارائه دهنده محصول دارد)

معایب

فراموشی مخاطب در کل مغز انسان فراموش می کند و هر تبلیغ شما نهایتا برای بازده یکماهه در ذهن مخاطب ماندگار است.
هزینه بر بودن ، مخاطبین اگر یک تبلیغ را دائم ببینند از آن خسته می شوند و به خاطر همین در همین مدت کوتاه باید انواع تبلیغات را برای یک کار آماده کنید که مطمئنا هزینه ی بالاتری دارد.

کمپین بلند مدت

کمپین بلند مدت برای کسانی است که می خواهند ماندگاری بالا داشته باشند و نام یا کالای آنها و خدماتشان دائم به روز شود و به مخاطبین معرفی شود و باعث جذب مشتری های دائمی بشود و به نوعی برای ایجاد برند بسیار مناسب است.

مزایا

هزینه ها بخش بندی می شود و نیاز نیست تمام مبلغ را در ابتدای کمپین پرداخت کنید.
مشتری ماندگار بیشتر ، به خاطر اینکه مشتری ها به مرور زمان و دائم (قبل از فراموشی نام شما از تبلیغ قبلی) مجددا نام شما را می بینند بیشتر ترغیب می شوند به سمت شما بیایند.
مشتری شما اگر امروز بودجه نداشت و با دیدن تبلیغ شما بخواهد برای خرید بیاید اما نتواند، امکان دارد در تبلیغات بعدی و دیدن نام شما بتواند بودجه ی مورد نیاز را تامین کند و برای خرید بیاید.
ماندگاری نام شما در این نوع کمپین بسیار بالاست و اسم شما در ذهن مشتری هک می شود.
قابلیت تغییر برنامه ریزی، مثلا شما برای بیمه قبل از کرونا کمپین بلند مدت در نظر داشتید و طبق برنامه یک یا دو ماه آن را اجرا کردید و ناگهان کرونا وارد شد، دقیقا با نیاز سنجی مشتری ادامه تبلیغات شما به سمت نیازهای زمان کرونا می رود و می توانید بیشترین سود را از آن زمان ببرید چرا که از قبل برنامه تبلیغات داشتید و بودجه را آماده کرده بودید و تمام زیرساخت ها برایتان آماده بود و فقط مخاطبین هدف و شعارها را تغییر می دهید.

معایب

زمان بر بودن ، مدت زمان این کمپین نسبت به کمپین انفجاری بیشتر است و باز هم بسته به هدف شما مدت زمان تعیین می گردد.

مراحل کمپین تبلیغاتی

تعیین هدف و ماموریت

قبل از انجام هر کاری باید هدف گذاری را انجام دهید و تعیین کنید هدف شما از انجام تبلیغات چیست؟ هدف هایی مانند بالا بردن فروش، بالا بردن مراجعه ، شناخته شدن و… برای هر کدام که می خواهید باید تبلیغات خواست خود را انجام دهید و باید اول هدف را انتخاب کنید تا نسبت به آن بتوانید کمپین تبلیغاتی مناسب را راه اندازی کنید.
بهتر است هدف های خود را با هم یکجا نگذارید مثلا برای شناخته شدن نام و فروش می توانید یک مدل تبلیغات را انجام بدهید اما کمپین های هر کدام متفاوت است و بهتر است شاخه بندی و برنامه ریزی مناسب برای هر هدف داشته باشید.

تعیین بودجه

بعد از هدف گذاری و پیش از شروع برنامه ریزی و کارهای دیگر اول باید بودجه ی تبلیغات خود را مشخص کنید. برنامه ریزی ها طبق بودجه ی تبلیغات انجام می شود و نمی شود با بودجه ی یک میلیون تومانی تبلیغات تلویزیونی داد و دقیقا باید مرتبط با بودجه برنامه ریزی کرد تا بتوان حداکثر بازده را با بودجه ی مورد تقاضا داشت.

مخاطبین هدف

مخاطبین هدف اصلی ترین بخش برای یک کمپین موفق هستند که بهتر است با مشورت مشاوری زبده و کاربلد همچون کانون تبلیغات طرفدار، این بخش را انجام دهید. در بخش مخاطبین هدف شما باید هدف گذاری را از پایه (شرکت یا شخص یا کالایی که می خواهید برایش تبلیغ کنید) شروع کنید. به سراغ پایه بروید و ویژگی گذاری کنید، پس از آن به سراغ دلیل یا هدف کمپین تبلیغاتی بروید و آن را با تمام ویژگی های مورد نیاز در نظر بگیرید. حالا به سراغ مهمترین بخش می رویم، مخاطبین هدف.
مخاطبین هدف به کسانی می گوییم که می خواهیم هدف گذاری و ماموریت کمپین ما روی آنها اثر بخش باشد و بتوانیم آنها را به انجام کاری که می خواهیم ترغیب کنیم، حالا این مخاطبین را چگونه باید پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن این مخاطبین شما ابتدا به پایه مراجعه کردید و سپس به هدف کمپین ، ویژگی ها را کنار هم بنویسید و تفکیک کنید مثلا محصولی دارید که مناسب کودکان است، یا محصولی دارید مورد نیاز جنسیت خاص یا میانگین سنی خاص هستند ، یا اصلا محصول شما برای افرادی است که طرز تفکر خاص دارند ( تغییر طرز تفکر افراد برای کمپین های مدت دار است و نیاز به برنامه ریزی خاص دارد) یا محصولتان مربوط به طبقه ی خاصی از جامعه است و… تمام این ها را ملاک قرار دهید و بگویید این لیست بازار هدف من است.
هیچ وقت نگویید همه مشتری من هستند، چرا که هر کسی با توجه به نیازهای خاص خودش مطمئنا نیاز به نوع خاصی از تبلیغ دارد و اگر تبلیغ بدون هدف در تمام نقاط شهر یک شکل باشد مطمئن باشید هزینه ی شما را بی جهت افزایش می دهد و بازده بسیار پایینتری دارد.

نیاز سنجی مخاطبین هدف

پس از آن که مخاطبین هدف را شناسایی کردیم مهم است بسته به کمپین خودمان و هدفگذاری که داریم برای هر مشتری نیاز سازی کنیم. مثلا افرادی از قشر پایین درآمدی نیازشان بیشتر روی قیمت است و بهتر است برای تبلیغات آن بخش روی قیمت مانور دهیم و افراد با درآمد بالا روی کیفیت و ظاهر حساس هستند و این را باید به عنوان نیاز آنها در نظر بگیریم و طبق نیازهای هر بخش که بازهم می گویم دایره ی وسیعی برای نیاز سنجی وجود دارد مانند فرهنگ و درآمد و محل سکونت و سن و جنسیت و…. دقیقا تمام بخش ها برای هر نیاز سنجی باید در نظر گرفته شود تا بیشترین بازده را داشته باشید. این بخش هم بسیار تخصصی هست و بهتر است با مشاور تبلیغات کانون تبلیغات طرفدار در ارتباط باشید تا بتواند بهترین بازار هدف و نیاز سنجی را برای شما انجام دهد.

پیام تبلیغات

حالا که تمام مراحل بالا را طی کردیم، به سراغ پیام تبلیغاتی می رویم. پیام تبلیغاتی اصلی را باید شرکتی که میخواهد کمپین راه اندازی کند ارائه دهد اما وظیفه ی کانون تبلیغاتی طرفدار این است با خلاقیت خود این پیام را به شیوه های مختلف بسته به بازار هدف و نیاز سنجی و نوع تبلیغات و محل قرار گیری تبلیغات تغییر دهد. مثلا شعاری دارید که در تبلیغات اینستاگرامی می خواهید قرار دهید، در اینستاگرام پیج های بیشماری با نوع فعالیت متفاوت وجود دارد مثلا برای تستر غذا و تبلیغ یک فست فود می توانید دائم روی کیفیت و قیمت مانور دهید اما برای یک پیج طنز کلا نوع تبلیغات و شعار شما باید تغییر کند و اصل نیت را با زبان طنز به مخاطب القاء کند ( تمام این ها به بررسی های مکان تبلیغات مرتبط می شود)

نوع تبلیغات

برای تعیین نوع تبلیغات اول از همه باید به بودجه نگاه کنیم. مثلا شرکتی بودجه ای ده میلیون تومانی دارد و مطمئنا بازده این بوجه با بیلبوردهای سطح شهر نیست و بسیار کم بازخورد دارد چرا که با کل هزینه نهایتا یک بیلبورد در جایی متوسط می توان گرفت، بودجه ی این شرکت به تبلیغات محیطی مانند تراکت و بنر می رسد و تبلیغات اینترنتی مانند تبلیغات در سایت های دیگر و همینطور شبکه های اجتماعی.
خب مرحله ی اول نوع تبلیغ انجام شد، بودجه را در نظر گرفتیم و نوع تبلیغاتی که با همین بودجه می توانست بیشتر باشد را انتخاب کردیم. (البته بیشتر بودن بازدید همیشه به معنای بالا رفتن فروش نیست و باز هم هدف و مخاطبین هدف را باید در نظر بگیریم و در پاراگراف بالا بنده یک مثال ساده زدم)
مرحله ی دوم باید چه کاری انجام دهیم، در این مرحله به هدف تبلیغات نگاه می کنیم، هدف ما مثلا فروش یک محصول است و باید نسبت به آن تبلیغاتی را که در مرحله ی اول انتخاب کردیم گلچین کنیم.
در مرحله ی سوم به سراغ مخاطبین هدف و نیاز سنجی می رویم، مثلا با توجه به مراحل بالا در آخر کمپین فضای مجازی را انتخاب کردیم به همراه تراکت و پیامک انبوه ، حالا می خواهیم گلچین کنیم فقط از فضای مجازی و اینستا مثال میزنم ، باید بسته به مخاطبین هدف خود پیج هایی را که می خواهیم به آنها تبلیغ دهیم را انتخاب کنیم ، برای نتیجه گیری عالی این بخش فقط و فقط باید وقت بگذارید مثلا پیج های خبری و اطلاع رسانی را انتخاب کردیم. از خودمان میپرسیم برای کدام استان یا شهر؟ باید بگردیم و بهترین پیج ها را پیدا کنیم، در انتخاب باید دقت کنیم پیج های فیک نباشد و تاریخ آخرین پست ها را چک کنیم، میزان تعامل مخاطبین را چک کنیم و بسیاری از عوامل دیگر که به صورت تخصصی در پست های بعدی سایت تک کارت بیان می کنم.
مرحله ی چهارم انتخاب پیام برای هر نوع تبلیغات، در مراحل قبل عوامل بسیاری را چک کردیم و بین انواع تبلیغات گلچین کردیم و رسیدیم به بهترین پیج هایی که پیدا کردیم ، پیامک انبوه و تراکت ، حالا می خواهیم پیام خود را برای تبلیغات آماده کنیم، برای پیج ها بسته به تعاملات و سیاست پیج ها که قبلا چک کرده بودیم باید بهترین پیام را آماده کنیم ، مخاطب های فضای مجازی کم حوصله هستند و بهتر هست پیام کوتاه و واضح باشد و باز هم بسته به مخاطبین هر پیج دارد مثلا در پیج اطلاعات عمومی دائم دارند کلیپ های بالای ۵ دقیقه می بینند ، ما با یه عکس مخاطبین کمی دریافت می کنیم و بهتر است با خلاقیت کلیپی درست کنیم که مطابق مطالب و سیاست پیج باشد و برای فالورهای پیج جذاب باشد، با این کار ماندگاری تبلیغ ما در ذهن مخاطب تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می کند. برای پیج طنز متن را به صورت طنز بیان می کنیم و…. برای پیامک انبوه دست ما در انتخاب کاراکتر بسته است و باید کل متن را در کوتاه ترین شیوه ی ممکن جمع کنیم و برعکس برای تراکت جا بسیار داریم اما دلیل نمیشه تمام تراکت را متن بنویسیم و بهتر است تراکت رو بسته به مکانی که می خواهیم پخش کنیم و مخاطبین هدف و نیاز سنجی با طرح جذاب آماده کنیم و در تمام تبلیغات هر چقدر متن کمتر باشد بازدهی بیشتر است. این مثال را برای مشتری های خودم میزنم اگر مردم حوصله داشتن تبلیغات تمام متن روی یک صفحه ی آ۴ رو کامل بخونند الان تمام مملکت دکتری داشتند، اونقدر فکر ها درگیر هست و دغدغه زیاد که مردم حوصله مطالعه ندارند اون هم برای یه تبلیغ ، مگر اینکه براشون جذاب باشد و کاربردی که بازهم به عواملی چون تخصص فرد و قدرت مطالعه اون بستگی داره .

پایان برنامه ریزی

تمام مراحل بالا که در نظر گرفتیم فقط برای برنامه ریزی بود و هیچ کار عملی انجام ندادیم. بهتر است تمام برنامه را روی کاغذ بیاورید و حتی وسط برنامه ریزی به ذهنتون میرسه مثلا برای مکان خاص یه کار خاص بهتره و تماما بنویسید. این باعث میشه حین تمرکز روی برنامه ریزی نکات ریزی به ذهن شما برسد که شاید نتیجه ی تبلیغات را بسیار بهتر کند.

طراحی و ساخت تبلیغات

برنامه ریزی کامل شد و طبق تمام گزینه هایی که در نظر گرفتید باید حالا تبلیغات خودتان را بسازید و ساخت تبلیغات بسته به نوع تبلیغات شما دارد و مخاطبین هدف و مکان قرار دادن تبلیغ. بهتر است ساخت تبلیغ را تمام و کمال به کسانی بسپارید که تجربه و تخصص دارند و مثلا برای ساخت یک تبلیغ گرافیکی به کلیپ های آموزش فتوشاپ مراجعه نکنید و برای این کار هزینه کنید چرا که کسانی که تجربه و تخصص دارند در رنگ بندی و روانشناسی مخاطب بسیار ماهر عمل می کنند و کاری را که تحویل شما می دهند برای چاپ با استانداردهای چاپی است که در هیچ کجای اینترنت موجود نیست و فقط روی تجربه می توانند نزدیکترین رنگ به چاپ را در دستگاه های موجود در چاپخانه ای که با آن کار می کنند به شما ارائه دهند.

چک کردن بازده و اثر بخشی

حالا همه چیز آماده است و بهتر است قبل از هزینه ی کلی ، تمام تبلیغات شما توسط افراد ماهر همچون کانون تبلیغات طرفدار بررسی شود و ایرادات آن گرفته شود و سپس با هزینه ی تست (هزینه ی کم و ابتدایی) به چند مکان برای تبلیغ ارسال شود و ارزیابی انجام شود و اگر اثر بخشی تبلیغ بالا بود پس از آن کمپین شروع شود و اگر اثر بخشی آن در حد مورد انتظار نبود ایرادات آن برطرف شود و سپس کمپین را آغاز کنید.

مدیریت تبلیغات

حالا که کمپین آغاز شده یه مدیریت قوی می خواد ، اگر میخواین کمپین شما خیلی خوب جواب بگیره و هرجا ایرادی بود رو سریع متوجه بشید باید از چند وقت قبل از کمپین یه آمار تهیه کنید از مراجعه و فروش و زمان کمپین این دو فاکتور رو در نظر داشته باشید و اون رو با مدیر تبلیغاتتون در میون بزارید ، مدیر تبلیغات هم وظیفش اینه که مدیریت کنه و تمام تبلیغات رو دائما چک بکنه ببینه همونطور که میخوان بوده و بازخورد مردم نسبت بهش چی هست ، مثلا اگر امروز یه پست اینستاگرامی گذاشتید و بازخورد منفی داشت یا اصلا بازدید کمی داشت وظیفه ی مدیر تبلیغات هست اون تبلیغ رو عوض کنه و تغییر بده.

وظایف شما به عنوان سفارش دهنده ی کمپین

شما تو تمام مراحل کمپین دخیل هستید و مدیر تبلیغات از شما اطلاعات میخواد که باید در اختیارش بزارید و بعد از شروع کمپین خودتون به تنهایی فرصت رسیدگی ندارید و باید حواستون سمت فروشگاه خودتون باشه و بحث تبلیغات رو یه شخص یا شرکت جدا انجام بده مثل کانون تبلیغات طرفدار ، اما شما به عنوان سفارش دهنده موظفش کنید بهتون آمار رو بده و دائم باید با رشد فروش و مراجعه مقایسه کنید و حتی زمان های بیکاریتون هم به تبلیغات سر بزنید و بازخوردها رو بررسی کنید.
دقت کنید توی مراحل ایجاد کمپین تبلیغاتی شما میتونید پیشنهاد بدید اما هیچ وقت به مدیر تبلیغات نگید اینی که من میگم باید باشه ، مثلا شما میتونید بگید با تم رنگی شرکت ما تبلیغات ساخته بشه اما بهتره هیچ وقت نگید فلان تبلیغ تو اینترنت رو دیدم و تمام تبلیغاتم کپی همون باشه چرا که وظیفه ی کانون تبلیغات میشه کپی برداری و اونجا دیگه هیچ پاسخگویی در قبال جواب ندادن کمپین نداره و میگه خودتون خواستید، ممکنه شما از یه تبلیغ خوشتون بیاد اما فقط ظاهر رو دیدین و حرفی که مردم زدن که خیلی خوب جواب داده، حتی حرف مردم هم درست باشه بازم اون تبلیغ شرایطی رو در نظر گرفته که براتون بالاتر گفتم و خیلی از اون شرایط برای زمان شما خوب نیست مثلا اون تبلیغ فروش لباس گرم تو زمستان بوده و حالا شما میخواهید تیشرت رو در تابستان دقیقا با همون تم راه اندازی کنید اما کمی تغییر تو ظاهرش بدید و این کار خیلی خوب جواب نمیده.

 

وظایف مدیر تبلیغات

براتون یه مقدار از وظایف مدیر تبلیغات رو می گم که بدونید هزینه ی الکی نیست و به خاطر تجربه و عملکرد طرف دارین پول میدید و مطمئن باشید در قبال دریافت هزینه مطمئنا داره کارهایی میکنه، وظایف مدیر تبلیغات عبارتند از :
مدیر تبلیغات قوی سریع براتون برنامه نمیزاره این کار رو بکنید خوبه (مثلا من تو کار بیلبورد هستم و سریع پیشنهاد میدم بیایین کل شهر رو بیلبورد بزنید خیلی خوب جواب میده، اینجا شما باید متوجه باشید بنده به درد کمپین راه انداختن نمی خورم چون اول فقط سود خودم رو در نظر گرفتم و فقط هم کار خودم رو پیشنهاد کردم)
برای ایجاد کمپین اول درمورد تمام مراحل تحقیق می کنه با توجه به درخواست شما
مشاوره با شما ، مدیر تبلیغات باید چند جلسه با شما مشاوره داشته باشه تا دقیقا از بین حرف های شما و تجربه و تحقیقیات خودش بتونه یه ایده برای تبلیغات مناسبتر ایجاد کنه .
طراحی تبلیغات به عهده مدیر تبلیغات هست و اگر خودش فقط در نقش مشاور باشه و طراحی رو نیروهای شما انجام بدن مطمئنا باید تو طراحی دائم نظارت کنه و تک تک نظراتش رو تو اولویت بزارید چون تنها کسی هست که تحقیق کافی رو کار شما انجام داده.
اجرای کمپین ، اجرای کمپین هم مانند طراحی هست و یا خود مشاور انجام میده همراه با نیروهای خودش یا اینکه شما به اون نیرو معرفی می کنید و اون محل های تبلیغ رو میگه و با هماهنگی کامل با همدیگر اجرا می کنید.
نظارت بر کمپین، این بخش خیلی مهم هست ، شما یه کمپین راه بندازید و اصلا نظارت نکنید و فقط واستید تا نتیجه ی نهایی شاید شکست بخوره اما اگر بدقت نظارت کنید و آمار برداری کنید هر جای کمپین مشکلی باشه سریع می تونید برطرف کنید و به خاطر همین نظارت خیلی مهمه ، من تو کانون تبلیغات طرفدار نظارت ها رو به صورت دسته بندی و زمانی انجام میدم که باز هم بحث طولانی و تخصصی داره که بهتره اینجا مطرح نکنم و بزاریمش برای یه پست دیگه در سایت تک کارت و کامل توضیح بدیم.
ارائه ی آمار ، مدیر یا مشاور تبلیغات شما یه سری آمار ابتدای کار از شما میخواد و یه سری آمار هم خودش بسته به نوع کمپین به صورت زمانبندی شده درمیاره ، این آمارها دائم باید بروز بشن هم از سمت شما و هم از سمت مدیر تا ببینید بازخورد چقدر بوده و به حدی بوده که انتظار داشتید یا نه ، بسته به زمان تبلیغات این آمارها کمک میکنه که یا کمپین متفاوت تر بشه یا اینکه همونطوری ادامه بده.

نکته ی نهایی

هر کمپین تبلیغاتی برای هر هدف متفاوت است و بهتر است برای راه اندازی کمپین فقط و فقط از روی کمپین های موفق کپی برداری نکنید چرا که کمپین های موفق ممکن است بخش هایی داشته باشند که شما آنها را در نظر نگرفته باشید و باعث امتیاز منفی و عدم بازده درست در کار شما شود. برای راه اندازی کمپین سعی کنید از افراد ماهر کمک بگیرید که ما در کانون تبلیغات طرفدار با تجربه ی بالا و مطالعات روانشناختی شهرستان نیشابور به طور کامل روی این شهر تسلط داریم و تا کنون کمپین ناموفقی نداشتیم و در استان خراسان هم ۲۱ کمپین راه اندازی کردیم که با مطالعه و وقت گذاشتن روی تمام بخش ها تمام آنها موفق بودند و در شهر تبریز و شیراز و تهران و استان هرمزگان و یزد نیز کمپین های موفق داشته ایم و تا کنون ۲ کمپین کشوری نیز راه اندازی کرده ایم که یکی از آنها با موفقیت به پایان رسیده و یکی از آنها هم هنوز ادامه دارد و در پایان ماه اول توانست فروش شرکت را ۳۰ درصد افزایش دهد (برنامه سه ماهه برای افزایش ۵۰ درصدی فروش بود اما ماه اول بسیار عالی عمل کردیم)

هزینه ی کمپین چقدر هست؟

هزینه ی ایجاد کمپین رو شرکتی که میخواد راه اندازی کنه پیشنهاد میده ، اما باز هم مشاور تبلیغاتی باید باهاش صحبت کنه و مشورت کنه تا هزینه ی مورد نیاز بسته به درخواست و نیاز مشتری به دست بیاد، بعضی ها میان میگن من کمپین میخوام با یک میلیون تومان سرمایه و هزار مدل تبلیغ هم داخلش میخوان، اینجا باید شرکت مشاور بهشون قیمت ها رو بگه و آگاهشون کنه با این قیمت فقط چند مدل تبلیغ توی چند مدل جای محدود میتونند بزنند و اگر تمام مدل های تبلیغاتشون رو بخوان هزینشون میشه حدود ۱۰ میلیون تومان، حالا مشتری باید یا هزینه رو افزایش بده یا اینکه تعداد تبلیغاتش رو نسبت به پیشنهاد مشاور کم کنه و در نهایت یه توافقی در هزینه صورت بگیره.

هزینه ی مشاوره برای راه اندازی کمپین چقدر هست؟

مشاور یا ناظر کمپین رو بنده یکی می دونم و اگر کاری رو قبول کنم هم مشاور هستم و هم ناظر چون اگر کار خراب بشود و من فقط مشاوره بدم ، مطمئنا شرکت میتونه تقصیر رو گردن بنده بندازه و باعث بد نام شدن خودم میشه.
برای تعیین قیمت فاکتورهای زیادی هست مثل میزان زمان کمپین، مقدار زمانی که بنده باید بزارم، تعداد جلسات مشاوره، مقدار نیرو و ….
برخی شرکت ها میگویند ما فقط تبلیغ می خواهیم با هدف فروش و تمام کارها به عهده ی شما ، انجام کل کارها نیاز به نیروی بیشتر و صرف زمان بیشتر دارد و هزینه ی مشاوره و انجام کمپین بالاتر می رود.
برخی شرکت ها فقط دنبال مشاور هستند که راهنمایی بگیرند، اول کار بهشون عرض می کنم میتوانم مشاوره ساعتی بدهم اما اگر جایی خطا داشتید هیچ مسئولیتی رو قبول نمی کنم و فقط هزینه ی مشاوره ساعتی را می گیرم. اما اگر کار را خوب می خواهید مشاوره و برنامه ریزی رو انجام میدم و کار رو شما انجام بدید ولی بنده نظارت می کنم و هر جا ایرادی داشت به شما گوشزد می کنم و در این صورت هزینه مشاوره و نظارت و برنامه ریزی رو می گیرم که باز هم هزینه ی نظارت بستگی به زمان کار داره و هزینه ی مشاوره ساعتی حساب می شود و هزینه ی برنامه ریزی بسته به نوع کمپین و بودجه و میزان فراگیری منطقه ای که نیاز دارند تعیین می شود.
در کل برای بحث هزینه بهتر هست اول هدف را با مشاور در میان بگذارید و نوع تبلیغات و کمپین خود را در جلسه ی مشاوره مطرح کنید تا مشاور بتواند از طریق این اطلاعات به شما قیمت دقیق را اعلام نماید.

۵/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهی در مورد “راه اندازی کمپین تبلیغاتی

  1. رضا گفت:

    خیلی خوب بود

  2. حمید گفت:

    الان برای کمپین مگه چیزی از اینستا بیشتر هست؟ یه تبلیغ رو آماده میکنیم میدیم تو همه پیجای مطرح میزارن و کلی سود میکنیم دیگه بقیه چیزایی که نوشتید نیاز نیست

    1. بزرگترین اشتباه همین هست، شما هزینه می کنید اما به خاطر نداشتن برنامه ریزی دقیق و انجام ندادن مراحل، مطمئن باشید اگر کمپین شما هم موفق باشد بازهم هیچ وقت بازدهی که میتونید با انجام مراحل داشته باشید رو ندارید، برای مثال شما به اینستا میروید و پیج های پرفالور رو پیدا میکنید داخل اونها تبلیغ میدید،اما اصلا به فیک یا واقعی بودن پیج و فالورها و لایک ها و کامنت ها توجه نمی کنید و از اون پیج اصلا درآمد ندارید، به آدرس ایمیلتون نمونه پیج فیک رو میفرستم که هرروز داره تبلیغ میزاره با بیست و پنج کا فالور که ۹۹%فیک هستند و کامنت ها و لایک های فیک، تشخیص این که فیک هستند کار هر کسی نیست و نمیتونید راحت متوجه بشید، اون پیجی که مثال زدم برای هر تبلیغ داره صد هزارتومان میگره اما با این مبلغ من میتونم ۳تا پیج بهتون بدم که حداقل از توش مشتری بیارین برای خودتون

      1. حمید گفت:

        خب از کجا باید بفهمیم کدوم یکی فیکه کدوم نیست؟ من هزینه کردم با ۵میلیون تومان مشتریم حدود ۱۰% افزایش پیدا کرد همشم تو اینستا تبلیغ کردم

        1. بحث تشخیصش همونطور که گفتم تخصصی هست و نیاز به آموزش داره، تا یه حدی رو خودتون میتونید متوجه بشید که ایشالا براتون پستش رو میزارم، اما اینی که متوجه بشید فالورهای لایک زن و کامنت گذار رو چطوری تشخیص بدید یا اینکه گروهی دارن حمایت میکنند از هم، اینها یه مقدار پیچیده هست بحث هاش، اینی که با این هزینه این مقدار افزایش فروش داشتید رو نمیتونم قضاوت کنم چون نه از تبلیغ شما باخبرم نه از جاهایی که دادید و نه از کارتون، باید با اطلاعات کامل در جریان باشم که بتونم بگم کارهاتون کجاش مشکل داشته

  3. نمایندگی نیوپایپ گفت:

    من میخوام خودم یه کمپین راه بندازم تجربه ی تبلیغات ندارم ولی میخوام با پیج ها و سایتها صحبت کنم برام تبلیغ کنن برای کار شیرآلات ساختمان هست از صفر تا صد ، چیکار باید بکنم؟تا حالا تبلیغ دادم ولی میگین کانون تبلیغات پیششون میری فقط همونهایی رو که خودشون دارن پیشنهاد میدن کسی که بیلبورد نداره میگه بده کسی که داره میگه بهترینه!

    1. بهتره برای راه اندازی کمپین پیش کسی برین که تجربه داره، درسته کانون های تبلیغات همه توی کار تبلیغات هستند اما خیلی هاشون فقط بسنده کردن به توانایی خودشون و اصلا اهل این نیستند یه کار دیگه رو به یه کانون دیگه سفارش بدن ، شما پیش مشاوری برین که تا حالا تجربه ی این کارها رو داشته باشه و اگر تو شهرتون موجود نیست می تونید از چندین کانون بخواین بهتون پیشنهاداتشون رو بدن و یه جمع بندی از اونها رو انجام بدید و خودتون کمپین راه بندازید اما بازهم فشار زیادی روتون هست چون راه اندازی کمپین موفق نیاز به رعایت خیلی عوامل و دقت و وقت گذاشتن داره، اگر خواستید میتونید از ما مشاوره تلفنی بگیرید ۰۹۳۳۳۱۰۷۵۰۰

  4. یاسین گفت:

    کاش از هزینه هاشم میزاشتید

    1. هزینه ها به عوامل زیادی بستگی داره ، بهتره ابتدا یه جلسه مشاوره برگزار کنیم شما هدف و مقدار بودجه رو مشخص کنید و بعد از اون مشاور نسبت به چیزی که میخواین قیمت میده، مثلا قیمت کمپین انفجاری داخل یک شهر با کل ایران متفاوت هست

  5. تبلیغات سایه روشن گفت:

    ممنونم اطلاعات خیلی خوبی رو در اختیارمون گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *