مذاکرهکنندگان حرفهای باید به خوبی با تکنیکها و عوامل موثر بر مذاکره آشنا باشند تا قراردادها را با موفقیت نهایی کنند، از بروز تعارض اجتناب ورزند، ارتباطی سازندهتر با دیگران برقرار سازند و شرکت خود را تبدیل به جایی بهتر برای کار کنند. بسیاری از مردم بخش اعظمی از زمان خود را در محیط کار سپری میکنند و بنابراین بسیار مهم است که همواره ریلکس باقی مانده و ذهنیتی عاری از تنش داشته باشند تا بهتر روی خروجی متمرکز باشند. اگر با همکاران خود به توافق نظر نمیرسید، نیازی به جدال نیست و رویکرد بهتر این خواهد بود که مشغول به مذاکره و یافتن راهکاری شوید که هر دو طرف را راضی میکند.
فهرست مطالب
آمادگی
هوشیاری
اعتماد به نفس
ملاحظه کاری
اجتناب از تاخیر
مطالب پیشنهادی
درک متقابل
عدم فریبکاری
داشتن نقشهای جایگزین
آگاهی از هدف مذاکره
رعایت ادب
صبوری
عدم طولانی کردن مکالمات
انتخاب مکان مناسب
یک اتاق کنفرانس، یک اتاق جلسه یا اتاق مدیران میتوانند انتخابهایی ایدهآل باشند. به سراغ مکانی بروید که عاری از سر و صدا باشد. از سوی دیگر مکالمات را بیش از حد رسمی نکنید. میتوانید برای مثال مقداری قهوه و شیرینی سفارش دهید. قلم و کاغذ نیز با خود به همراه داشته باشید تا قادر به نوشتن نکات مهم و بازگشت به آنها در آینده باشید. اگر ارائهای برای نمایش دارید، اطمینان حاصل کنید که به خوبی روی لپتاپ به اجرا در میآید. اگر مشکلات بالقوه را از پیش بررسی نکنید، ممکن است در برابر دیگران خجالتزده شوید. لباس مناسبی نیز به تن کنید؛ ترجیحا لباسی رسمی تا تاثیر مطلوب به دست آید.تک کارت