وایرال

پیدا کردن جیوه

خرید و فروش جیوه

بازار جیوه از چند سال قبل بوده و در یک سال اخیر بسیار داغ شده چرا که عنصری است که در گذشته آنقدرها ارزشمند نبود داخل لوازم خانگی مانند تلفن های رومیزی، چرخ خیاطی، اتو ، دماسنج های قدیمی، تلوزیون های قدیمی و… استفاده می شده و در حال حاضر با کم شدن این عنصر و اینکه دانشمندان پی به ارزش آن برده اند بسیار گرانبها شده است و از گرمی ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان شروع می شود و بسته به نوع آن این رقم بالا می رود و در بازار فضای مجازی چند وقتی است که همه می گویند چرخ خیاطی های قدیمی شما جیوه دارند و بسیاری از افراد روی سامانه های آنلاین این ابزار را برای فروش قرار داده اند.
اینکه بفهمیم این ماده ارزشمند درون وسایل قدیمی و عتیقه موجود است یا نه بسیار ساده است اما در آوردن جیوه کار هر کسی نیست و نگهداری آن نیز سخت است اما عده ای دائما به دنبال این مواد هستند. با تک کارت همراه باشید تا بیشتر با این محصول آشنا بشوید

فهرست مطالب

جیوه چیست؟

جیوه یا سیماب با نام قدیم ژیوه یک عنصر شیمیایی است با نماد Hg و عدد اتمی ۸۰ . جیوه ماده ای سنگین است دمای ذوب آن -۳۸ و نقطه ی جوش آن ۳۵۶ درجه سانتیگراد است. ذات جیوه از نوع دیا مغناطیس یا دفع کننده مغناطیس است، اما مولکول جیوه جذب پذیری بالایی دارد نسبت به شدت جریان جذب پذیری تغییر یافته نمی تواند آن بار الکتریکی یا مولکولی و الکترونی جذب شده را به شکل مولکول خود تغییر دهد و دوباره تابش نماید. مولکول جیوه تحت شرایط متفاوت به وضعیت و حالت‌های موقت بنابر جریان وارد شده تأثیر می‌پذیرد و وضعیت مولکولی جیوه و شکل جیوه تغییر می‌نماید. تک کارت 

جیوه چه زمانی کشف شد

این عنصر در گورهای متعلق به ۱۵۰۰سال قبل از میلاد یافت شده‌ است. این فلز را چینی‌ها و هندی‌های باستان شناخته بودند که یونانیان از آن در پمادها و رومیان از آن در لوازم آرایش استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که در سده‌ی هجدهم و نوزدهم برای ساختن کلاه‌های نمدی، کلاه‌دوزان برای جداکردن موی حیوانات، نیترات جیوه مصرف می‌کردند که این موضوع خود منجر به آسیب‌های مغزی درمیان کلاه‌دوزان شد.

تماس با جیوه

در مراحل اولیه‌ی تماس با جیوه ممکن است شما علائمی نظیر تاری دید، تحریک‌پذیری، سوزش و خارش پوست،‌ زخم شدن دهان، التهاب لثه، راه افتادن آب دهان مواجه شوید. اما علائمی که در مراحل بعد شما را با مشکل مواجه خواهد کرد علائمی نظیر تنگی نفس، بی‌حسی و سوزش، لرزش، عدم هماهنگی، کم شدن بینوایی و همچنین شنوایی خواهد بود.
به این نکته دقت فرمایید که کودکان به ویژه در دوران جنینی، جمعیت‌هایی که اغلب از ماهی و غذاهای دریایی مصرف می‌کنند، دندان‌پزشکان و کارگران کارخانه‌هایی که در محل کار با جیوه کار می‌کنند از جمله افرادی هستند که بیش‌تر در معرض خطرند.

موارد پس از تماس با جیوه

این عنصر یکی از فلزات سنگین موجود در محیط زیست و مواد غذایی است. از جمله راه‌کارهای طبیعی برای مقابله با ورود این عنصر می‌توان به مصرف محصولات لبنی، کلم بروکلی، ماهی کیلکا، ساردین و سبزیجات اشاره داشت.
ویتامین E و سلنیوم نیز از جمله موادی هستند که خنثی‌ کننده‌ی اثرات جیوه بر بدن محسوب می ‌شوند. از این رو سعی کنید از مغزهای آجیل، حبوبات، زرده تخم ‌مرغ، سبزیجات حاوی برگ سبز تیره و گوجه فرنگی برای پیشگیری از مسمومیت با این فلز استفاده نمایید.
قطع فوری تماس با جیوه، درمان‌های حمایتی و درمان با ترکیبات کلیتور از جمله راه‌های اصلی درمان مسمومیت با جیوه به شمار می‌روند.

کاربردهای جیوه قرمز

در واقع مایع قرمز رنگی که محققان باستان شناسی آنرا جیوه قرمز نامیدند اکنون در فرآیندهایی به نام شکافت هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد و منشاء تولید و صادرات آن اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود که آنرا میلیون ها دلار به کشورهای مختلف می فروخت. تک کارت 
گفته می شود این نوع جیوه ماده ای تقریبا مایع و قرمز رنگ است که چگالی جیوه سرخ بسیار بالا و حدود  ۲۰.۲ g / cm۳ است  و قدرت انفجاری بالایی دارد.
این ماده به عنوان حلال برای اورانیوم ۲۳۵ استفاده می شود و فرآیند ذخیره سازی اورانیوم رادیواکتیو ۲۳۵ را تسهیل می کند زیرا می توان با فرآیند تقطیر این دو ماده را به راحتی از هم جدا کرد.
این ماده یکی از ایزوتوپ های جیوه است که ماده ای خطرناک است ولی انفجاری نیست و به عنوان منبع نوترن هایی استفاده می شود که برای بمب اتمی استفاده می شوند. وقتی که ما این ماده را همراه با گاز تریتیوم در دست داشته باشیم ، می توان برای تولید انرژی همجوشی که منجر به تولید حجم عظیمی از انرژی هسته ای می شود از آن استفاده کرد.

قیمت جیوه قرمز در تلویزیون قدیمی

جیوه به دلیل رسانایی گرمایی پایینی که نسبت به سایر فلزات دارد در بسیاری از وسایل الکترونیکی خصوصا در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است. مثلا در ساخت تلویزیون ها و تلفن های قدیمی  فلز جیوه بکار رفته است. البته پس از پی بردن به سمیت این فلز میزان استفاده از آن به شدت کاهش یافته است و فلزات دیگر به عنوان جایگزین به کار می روند.
 

جیوه قرمز در تلفن قدیمی

جیوه در تلفن های قدیمی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. مس، نیکل، کبالت و لیتیوم فلزات دیگری هستند که معمولا در وسایل قدیمی و از کار افتاده منزل وجود دارند. فلزات به عنوان رسانا در بسیاری از وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند و جیوه نیز در گذشته به همین دلیل در ساخت بسیاری از این وسایل از جمله تلفن ها مورد استفاده قرار گرفته است.
 

جیوه قرمز در چه وسایلی است

جیوه و بسیاری از فلزات از جمله طلا در وسایل الکترونیکی مانند باتری ها و لامپ ها قدیمی یافت می شود بنابراین با بازیافت آنها می توان مجددا این فلزات ارزشمند را وارد چرخه تولید کرد. به این ترتیب در مصرف منابع نیز صرفه جویی خواهد شد. بازیافت فلزات از این طریق یک تجارت پرسود است و افراد زیادی به این کار مشغول هستند. تک کارت 
 

جیوه قرمز کجا یافت می شود

جیوه و بسیاری از فلزات دیگر مانند نیکل، مس و طلا در ساخت لوازم الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند. این فلز در بسیاری از تجهیزات الکتریکی از جمله سوییچ ها و یک سوسازها کاربرد دارد و در لامپ های فلورسنت و همچنین باتری ها نیز قبلا مورد استفاده قرار می گرفته است.
جیوه و ترکیبات آن به اشکال مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال در ساخت اکسید مرکوریک برای ضدعفونی پوست و همچنین تولید سموم حشره کش و موش کش کاربرد دارد. با اینحال به دلیل سمیت بالای این فلز بسیاری از کاربردهای آن منسوخ شده و از فلزات و ترکیبات کم خطر استفاده می شود. جیوه قرمز (HgS)  را نیز می توانید در طبیعت مشاهده کنید که با جیوه قرمز مورد مبحث در مقاله متفاوت است و هیچ خاصیت انفجاری ندارد.
۳.۶/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهی در مورد “پیدا کردن جیوه

  1. اکبری گفت:

    شماره تماس ندارید؟

    1. وبسایت جهت اطلاع رسانی است و خرید و فروش نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *