آشپزی, آموزشی, سلامت

انواع دمنوش سردرد

انواع دمنوش سر درد

سردرد، دردی است که می‌تواند در هر ناحیه‌ی سر بروز کند، یک طرفه یا دوطرفه باشد و یا اختصاصا در یک ناحیه‌ی سر باشد، همچنین از یک نقطه به نواحی دیگر کشیده شود. سردرد ممکن است به فرم درد حاد، درد تیز یا یک درد پراکنده باشد که تدریجی یا ناگهانی اتفاق بیافتد. طول مدت درد می‌تواند کمتر از یک ساعت تا چند روز باشد. علائم همراه سردرد، راهنمایی برای تشخیص مناسب پزشک است. غالب سردردها به دلیل یک عامل زمینه‌ای خطرناک نیست ولی برخی از آن‌ها می تواند عامل زمینه‌ای خطرناکی(مثل سکته‌ی مغزی) داشته باشد. سردردها عموما براساس علت زمینه‌ای شان به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم بندی می‌شود. در این مقاله برایتان دمنوش هایی برای درمان سردرد را آورده ایم که می توانید با استفاده از آنها سردرد خود را ترمیم ببخشید، با تک کارت همراه باشید.

فهرست مطالب

دمنوش  دارچین

یکی از خوش‌ طعم‌ترین دمنوش‌هایی که تا به حال شما برای تسکین سردرد خود با آن مواجه می‌شوید، دمنوش گیاهی دارچین می‌باشد. این دمنوش گیاهی خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. این دمنوش توانایی تسکسن سردردهایی که در پی خستگی و استرس ایجاد می‌شوند را دارد و برای افرادی که فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

طرز تهیه

دو یا سه عدد چوب دارچین را با آب سرد شسته، خرد کنید.
چوب دارچین را داخل یک قوری انداخته و روی آن‌ آب جوش (دمای ۸۰-۹۰ درجه سانتی‌گراد) بریزید.
دمنوش دارچین را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کرده و در صورت تمایل و برای تعدیل طبع گرم دارچین، آن را با لیموترش تازه میل نمایید.
برای شیرین‌شدن دمنوش دارچین می‌توانید موقع دم‌کشیدن داخل قوری یک تکه نبات بیندازید.

دمنوش بابونه

از دیگر دمنوش‌های مفید و تاثیر گذار برای رفع سردرد‌های شما، می‌توان به دمنوش بابونه اشاره کرد. استفاده از این دمنوش گیاهی برای افرادی که خواب راحتی ندارند و به صورت متداوم دچار سردرد می‌شوند، به شدت توصیه می‌شود.تک کارت
پس متوجه شدیم که یکی از عوامل موثر در ایجاد سردرد، کم‌خوابی یا بی‌خوابی می‌باشد.
شما با ایجاد چرخه زمانی مناسب برای خواب خود می‌توانید از رخ دادن این دسته سردرد‌ها که مربوط به خواب نامنظم هستند جلوگیری کنید.
دمنوش بابونه در کنار بهبود سردهای شما، خواص دیگری دارد که آن‌ها عبارتند از ، خاصیت ضد التهابی و آرام‌بخش بودن که به بهبود خواب شما کمک زیادی می‌کند. برای یادگرفتن طرز تهیه دمنوش بابونه برای برای از بین بردن سردرد، می‌توانید محتوای مربوط به آن را مطالعه کنید.

طرز تهیه

برای درست کردن این دمنوش کافی است تا ابتدا آب را بجوشانید و پس از آن بابونه را داخل یک قوری بریزید و بعد از اضافه کردن آب به آن اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد. پس از آن با استفاده از یک صافی، دمنوش را داخل یک لیوان بریزید و اجازه دهید کمی خنک شود. پس از آن می‌توانید عسل طبیعی را اضافه و میل کنید.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل به درمان سر’یجه و سردر کمک بسیاری می‌کند. همان طور که به این موضوع در قبل اشاره کردیم، سردرد در بدن به دلایل مختلف و متفاوتی رخ می‌دهد.
از مهم‌ترین عوامل ایجاد سردرد می‌توان به استرس، افت مواد مغذی و ویتامینی، ضعف سیستم بدنی، افت انرژی در بدن، به هم خوردن سیستم گوارش در بدن، هضم غذا و مبتلا شدن به بیماری‌های تضعیف کننده بدن اشاره کرد.
همچنین این دمنوش رفع سردرد، علاوه بر سردرد‌های عادی می‌تواند در رفع سردردهای میگرنی که شدید و عصبی هستند، تاثیر بسیار مفیدی بگذارد.تک کارت

طرز تهیه

در این روش ابتدا زنجبیل‌ را به خوبی بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را به صورت ورقه‌های نازک در آورده و داخل قوری بریزید. حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه زمان لازم تا آب به جوش آید و دمنوش زنجبیل آماده شود. بعد از دم کشیدن دمنوش زنجبیل‌ می‌نوانید برای بهتر شدن طعم آن از عسل یا نبات استفاده کنید.

دمنوش نعنا

علاوه بر خاصیت ضد سردرد این دمنوش، دمنوش نعناع خاصیت ضد التهابی نیز دارد و برای آرام‌تر شدن سر و ذهن شما بسیار خوب است.
نوشیندن یک فنجان از دمنوش نعنا در آرامش اعصاب شما تاثیر به سزایی دارد و برای رفع سردردهای هصبی نیز همانند دمنوش زنجبیل توصیه می‌شود.

طرز تهیه

برای تهیه دمنوش نعناع یا چای نعنا ابتدا ۲ قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه و یا خشک را در یک قوری بریزید. حدود ۱ لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کنید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانید از عسل یا نبات برای شیرین‌کردن دمنوش نعناع استفاده کنید.

دمنوش پونه 

این دمنوش عطری مشابه دمنوش نعنا دارد و در فصول گرم سال رشد می‌کند. این دمنوش خاصیتی آرامش بخش دارد و باعث تسکین سردردهای ناشی از استرس و نگرانی می‌شود. دمنوش پونه علاوه بر رفع سردرد، خواص دیگری نیز دارد که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، این خواص عبارتند از رفع سرماخوردگی، بهبود نفخ و رفع درد در ناحیه سر و گردن و چشم.

طرز تهیه

برای تهیه یک فنجان دمنوش پونه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه تازه و یا یک قاشق چای خوری برگ پونه خشک‌شده را در چای صاف‌کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزید. اجازه دهید مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و به رنگ چای در بیاید. اگر دوست داشتید می‌توانید آن را با نبات کمی شیرین کنید.

دمنوش اسطوخودوس 

این دمنوش گیاهی طعم نسبتا تلخی دارد و برای اینکه راحت بتوانید این دمنوش را میل کنید توصیه می‌شود به هنگام استفاده کمی عسل یا نبات را برای طعم دهندکی به آن اضافه کنید.
علاوه بر خواص دمنوش برای سردرد، در زمینه‌های دیگر مانند کاهش استرس، آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی نقش موثری دارد.
در واقع نوشیدن دمنوش اسطوخودوس برای درمان سردرد عصبی، سینوسی و میگرنی بسیار مفید است.تک کارت

طرز تهیه

تهیه دمنوش اسطوخودوس آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. برای تهیه این محصول، کافی است سه قاشق چایخوری جوانه اسطوخودوس تازه را در محفظه چای قوری ریخته و روی آن یک فنجان آب جوشیده بریزید. قوری را برای دم‌کشیدن، ده دقیقه روی بخار بگذارید و شب‌ها میل کنید.

دمنوش رزماری

از گذشته تاکنون، دمنوش رزماری برای رفع سردردهای میگرنی به حساب می‌آید. بدون توجه به میزان و شدت سردرد، می‌توانید از دمنوش رزماری برای بهبود آن استفاده کنید.تک کارت

طرز تهیه

آب را در کتری بجوشانید. یک قاشق چای خوری رزماری، یک قاشق جای خوری چای سبز و یک قاشق چای خوری گل محمدی را با هم ترکیب کرده و در لیوان بریزید. آب جوش را به لیوان ترکیب گیاهان اضافه کنید. اکنون ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *