آشپزی, آموزشی

تهیه شربت تابستانی با گلاب

دستور ساخت شربط خنک برای تابستان با گلاب تک کارت نیشابور

شربت گلاب یکی از انواع شربت های خوشمزه و سنتی ایرانی است که برای رفع عطش روزهای گرم تابستان بسیار مناسب است، با تک کارت همراه باشید تا دستور پخت یک شربت خوشمزه ی تابستانی را به شما آموزش بدهیم.

ابتدا آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سریعتر به جوش بیاید، پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و زعفران سابیده شده را به قابلمه اضافه می کنیم.
با یک قاشق مناسب زعفران را به خوبی مخلوط می کنیم تا با آب کاملا یکدست شود. سپس درب قابلمه را می گذاریم و به مدت ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا زعفران دم بکشد و رنگ بیندازد. در ادامه شکر و گلاب را اضافه می کنیم.
 
شعله زیر قابلمه را به صورت کاملا ملایم روشن می کنیم و شربت را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر به طور کامل حل شود. پس از اینکه شکر حل شد، حرارت زیر قابلمه را بیشتر می کنیم تا شربت به دمای جوش برسد.
حالا باید صبر کنیم تا شربت به قوام کافی برسد که برای شربت تک کارت نیاز است، حدود ۷ تا ۱۲ دقیقه زمان نیاز است تا شربت به غلظت مناسب برسد. زمانی که شربت در حال جوشیدن هست حتما کف های روی شربت را با یک قاشق می گیریم تا رنگ شربت در پایان کدر نشود.
 
گرفتن کف های روی شربت باعث می شود که شربت ما خوشرنگ تر و شفاف تر شود. پس از اینکه شربت به غلظت مناسب رسید درب قابلمه را می گذاریم تا دیواره های قابلمه عرق کند، این کار باعث می شود که شربت ما شکرک نزند.
در پایان شربت را داخل یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای سرو این شربت به اندازه یک پنجم یا یک ششم لیوان را شربت و باقی لیوان را با آب سرد پر می کنیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *