زیبایی, سر و صورت

همه چیز درمورد جراحی بینی

همه چیز درباره عمل زیبایی بینی

عمل بینی چیست

عمل بینی امروزه به یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی تبدیل شده است. متقاضیانی که برای انجام جراحی زیبایی بینی اقدام می‌کنند ممکن است با سوالات و ابهامات بسیاری روبه رو شوند. به همین دلیل ما در این مقاله تمامی مطالب مرتبط با جراحی بینی مانند اهداف عمل بینی، انواع روش‌های جراحی رینوپلاستی، مدل‌های مختلف بینی، انواع مختلف عمل بینی، فیلم عمل بینی و نیز عوارض عمل زیبایی بینی را به صورت کامل توضیح داده‌ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

 

فهرست مطالب

دلایل عمل بینی، اهداف جراحی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است که امروزه در بین مردان و زنان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و پزشک در این زمینه تمام تلاش خود را برای رسیدن به خواسته‌های واقع بینانه و منطقی بیمار انجام می‌دهد.تک کارت

اما هدف از انجام جراحی بینی برای هر فرد با شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد و اهداف بسیاری نیز در این راستا وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل جراحی بینی اصلاح فرم و ظاهر بینی و همچنین رفع مشکلات ساختاری بینی است.

اما به صورت کلی در خصوص اهداف جراحی بینی می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • برطرف کردن مشکلات تنفسی
  • ایجاد تقارن در بینی های کج
  • صاف کردن برجستگی‌های روی بینی
  • کوچک کردن و ایجاد تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت
  • برطرف کردن انحراف بینی و رفع مشکلات ساختاری در بینی
  • رفع افتادگی نوک بینی به خصوص در بینی‌های گوشتی

 

انواع روش‌ های عمل بینی، تکنیک‌ های عمل بینی کدامند؟

روش‌های جراحی بینی را می‌توان به دو صورت جراحی بینی بسته و جراحی بینی باز در نظر گرفت، که انتخاب روش مناسب برای انجام این کار کاملا بستگی به نظر پزشک و شرایط بیمار دارد. اما چرا نام گذاری تکنیک‌های عمل بینی به این صورت است؟ برای پاسخ به این پرسش در takkart.ir همراه ما باشید:

تفاوت جراحی بینی باز و بسته چیست؟

در ادامه مقاله ما تفاوت روش عمل بینی باز و بسته، مزایا و معایب هرکدام و نیز محل برش‌ها در هر تکنیک را در سایت تک کارت بیان کردیم.

طریقه عمل بینی به روش بسته

این روش از جراحی به این صورت است که در آن، جراح بینی تمامی برش‌های عمل را از داخل بینی ایجاد می‌کند و با کمک ابزار مخصوصی مقدار بسیار کمی از پوست بینی را از اسکلت آن جدا می‌کند تا بتواند تغییرات لازم را بر روی ساختار بینی اعمال کند.

از آنجایی که در این روش از جراحی پزشک دید کامل نسبت به ساختار داخلی بینی ندارد نمی‌تواند برای ایجاد تغییرات عمده از آن استفاده کند. در نتیجه این تکنیک تنها برای زمانی که بینی نیاز به تغییرات کوچک و رفع ایرادات محدودی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طریقه عمل بینی به روش باز

این روش که نوعی از تکینک‌های جراحی بینی محسوب می‌شود به این صورت است که، جراح برای انجام این عمل علاوه بر اینکه برش‌هایی را در داخل بینی ایجاد می‌کند نیاز به ایجاد برش در ناحیه کلوملا و یا به عبارت دیگر پوست میان حفره‌های بینی دارد.

با ایجاد این برش‌ها در جراحی بینی باز، پزشک پوست بینی را بالا آورده و با دید مستقیم برای اعمال تغییرات لازم بر روی ساختار بینی تلاش می‌کند.تک کارت

مراحل برداشت انحنای بینی

انواع بینی کدام است؟

نوع بینی می‌تواند به دو صورت بینی گوشتی و یا بینی استخوانی باشد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. مخاطبان با توجه به مدل بینی خود به پزشک مورد نظر مراجعه می‌کنند و برای انجام جراحی اقدام می‌نمایند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر کدام از مدل‌های بینی پرداخته شده است:

 جراحی بینی گوشتی

بینی‌های گوشتی معمولا دارای بافت چربی بیشتر، پوست ضخیم‌تر و غضروف ضعیف‌تر نسبت به بینی‌های استخوانی هستند، در نتیجه عمل بینی گوشتی دشوارتر از عمل بینی استخوانی بوده و نیاز به مهارت و تخصص بالاتر پزشک دارد.تک کارت

گاهی اوقات برای انجام جراحی بینی گوشتی نیاز به پیوند غضروف است تا جراح بتواند با این کار ساختاری و اسکلت بینی را کاملا مستحکم و مقاوم سازد. معمولا غضروف اضافه از ناحیه پشت گوش و یا دنده خود بیمار برداشته می‌شود، اما اگر بافت آن قسمت برای انجام این کار مناسب نباشد از غضروف مصنوعی استفاده می‌گردد.

برخی از ویژگی‌های بینی گوشتی:

  • نوک بینی در این مدل از بینی‌ها به صورت گرد و پهن می‌باشد.
  • از لحاظ ساختمان و ساختار اسکلتی نیز دارای بافت و غضروف ضعیف‌تری است.
  • همچنین پوست بینی گوشتی بسیار ضخیم بوده و غدد چربی فعال نیز در پوست نوک بینی وجود دارد.

جراحی بینی استخوانی

یکی از خصوصیات بارز بینی‌های استخوانی، قوز بینی است که بر روی پل بینی قرار دارد. این نوع از بینی‌ها که دارای غضروفی مستحکم و پوستی نازک‌تر نسبت به بینی‌های گوشتی است، جراحی این مدل بینی راحت‌تر بوده و نیاز به زمان کمتری دارد.

برخی از ویژگی‌های بینی استخوانی:

  • بینی استخوانی دارای غضروفی مستحکم و پوستی نازک‌تر نسبت به بینی‌های گوشتی دارد.تک کارت
  • معمولا در بینی‌های استخوانی قوز قابل ملاحظه‌ای بر روی پل بینی دارد که اندازه آن در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد.
  • دوره نقاهت کوتاه تر و کبودی و التهاب کمتر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های عمل بینی استخوانی می‌باشد.
نتیجه قبل و بعد عمل زیبایی بینی

انواع مدل های عمل بینی چیست؟

به طور کلی مدل‌های عمل بینی به ۳ دسته طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه می‌توانید توضیحات هر کدام از این مدل‌ها را ببینید:

جراحی بینی طبیعی (عمل بینی مردانه)

جراحی بینی طبیعی نوعی از عمل زیبایی بینی است که در آن تنها ایرادات و نواقص بینی اصلاح می‌شود و جراح از کوچک شدن بیش از حد بینی در زمان جراحی خودداری می‌کند. همچنین قوس بر روی بینی بسیار کم بوده و فاصله بین لب بالایی تا نوک بینی نیز حدودا ۹۰ درجه است.

به صورت کلی به این صورت می‌توان بیان کرد که بینی‌های طبیعی به گونه جراحی می‌شوند که هیچ علائم و نشانه‌ای از عمل بر روی بینی دیده نشود و بینی فرم طبیعی خود را کاملا حفظ می‌کند. معمولا این مدل جراحی بیشتر مورد پسند آقایان است که به همین دلیل به آن عمل بینی مردانه نیز گفته می‌شود.تک کارت

عمل بینی فانتزی

عمل بینی فانتزی و یا جراحی بینی عروسکی نوعی از عمل است که در آن قوس زیادی بر روی پل بینی ایجاد می‌شود و فاصله بین لب بالایی و نوک بینی بیشتر از مدل طبیعی آن است. این مدل از بینی‌ها معمولا برای خانم‌ها استفاده می‌شوند و اکثر مردان تمایل دارند تا بینی آن‌ها به صورت طبیعی عمل شود.

همچنین معمولا فرم بینی فانتزی بر روی بینی‌های استخوانی اعمال می‌گردد، زیرا بینی‌های گوشتی غضروف ضعیف‌تری دارند و برای برداشتن بافت زیادی از بینی ممکن است با مشکل مواجه شود.

عمل بینی نیمه فانتزی

اما جراحی بینی نیمه فانتزی، ترکیبی از دو نوع بینی طبیعی و فرم بینی عروسکی است، به گونه‌ای که قوس بر روی بینی کمتر از حالت بینی فانتزی می‌باشد.

مراقبت های بعد عمل زیبایی بینی

مراقبت‌های قبل از عمل بینی

آمادگی قبل از عمل بینی یکسری نکات مهم است که بیمار بایستی قبل از اقدام به رینوپلاستی در خصوص آن آگاهی لازم را داشته باشد. توجه به این موارد می‌تواند به نتیجه بهتر از عمل بینی و همچنین جراحی راحت‌تر بیمار کمک بسیاری کند.تک کارت

مراقبت‌های قبل از عمل بینی چیست؟

  • انتخاب جراح بینی: اولین و مهم‌ترین نکته انتخاب یک جراح خوب و باتجربه برای انجام عمل رینوپلاستی است چرا که تاثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه دلخواه جراحی دارد.
  • انجام آزمایشات لازم: پس از انتخاب جراح و جلسه مشاوره بایستی آزمایشات لازم را قبل از جراحی بینی انجام دهید و نتیجه آن را قبل از عمل به پزشک تحویل بدهید.
  • گرفتن عکس بینی: پزشک برای شما گرفتن عکس قبل از عمل را تجویز می‌کند که باید با مراجعه به آتلیه‌های مخصوص برای انجام این کار اقدام نمایید.
  • عدم مصرف دخانیات و الکل: حداقل به مدت دو هفته قبل از عمل، از مصرف دخانیات و همچنین نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز نمایید.
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون: باید از دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین‌ها و بروفن خودداری کنید.
  • سابقه بیماری خاص: در صورتی که سابقه بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از عمل حتما این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • توصیه‌های روز عمل: در روز عمل حتما ناشتا به بیمارستان و یا کلینیک مراجعه کنید و از همراه داشتن وسایل اضافه نیز خودداری نمایید.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی

بعد از جراحی بینی باید یکسری موارد را رعایت کنید که در زیر به بخشی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل بینی اشاره شده است:

✓ خودداری از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین: به مدت حداقل یک هفته باید استراحت کنید و از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش خودداری نمایید. زیرا این کار می‌تواند باعث خونریزی و همچنین افزایش کبودی و ورم بینی شما گردد.

✓ برداشتن آتل بینی بعد عمل: بعد از گذشت یک هفته برای کشیدن بخیه‌ها و برداشتن آتل بینی به مطب پزشک خود مراجعه کنید. معمولا پزشک توصیه می‌کند که قبل از مراجعه حمام کنید و سر خود را بشویید.تک کارت

✓ سر خود را بالا نگه دارید: در هنگام استراحت باید سر خود را بالاتر از بدن قرار بدهید که برای این کار می‌توانید از دو بالش در زیر سر خود استفاده کنید.

✓ زدن چسب بینی: چسب بینی را تا یک ماه بعد از عمل به صورت مداوم استفاده کنید و برای استفاده مجدد و صحیح از آن باید آموزش‌های لازم را ببنید.

✓ اجتناب از خوردن غذاهای سفت: از خوردن غذاهای خشک که نیاز به جویدن زیاد دارد در طول دوران نقاهت خودداری کنید و در این مدت بهتر است از نوشیدنی‌های مقوی و آب بیشتری استفاده نمایید.

✓ کبودی و التهاب بعد از عمل بینی: این امر کاملا طبیعی است و با گذشت زمان به طور کامل از بین می‌رود، اما برای بهبودی سریع‌تر می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

عوارض عمل بینی چیست؟

عمل بینی نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی می‌تواند با عوارضی کوتاه مدت و یا حتی بلند مدت همراه باشد. عوارض بعد از جراحی بینی می‌تواند به عوامل مختلفی مانند شرایط جسمی بیمار، نوع بینی، نوع جراحی، میزان مهارت و تخصص جراح و … (تک کارت)بستگی داشته باشد.

در ادامه به برخی از عوارض عمل بینی اشاره شده است:

  • کاهش موقت حس بویایی
  • خونریزی موقت بعد از عمل
  • بروز مشکلات تنفسی
  • عفونت بعد از عمل بینی
  • نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی

سوالات متداول

به طور کلی عمل بینی بسته به میزان تغییرات لازم و نوع تکنیک انتخابی (باز یا بسته) حدود ۱ الی ۳ ساعت طول می‌کشد.

قیمت عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد، شما در سایت تک کارت می توانید از بخش دریافت نوبت ، ثبت نام نمایید تا در اولین فرصت ارتباطتان با پزشک متخصص برقرار شود و با معاینه ی تخصصی و نیازهای شما قیمت و زمان عمل را تعیین کند.

به طور کلی عمل بیین تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود، اما در موارد معدودی که فرد نتواند بیهوش شود و یا بر طبق صلاحدید جراح بیهوشی برای ایشان ضرر داشته باشد از بی‌حسی موضعی برای انجام جراحی بینی استفاده می‌شود.

نتیجه عمل بینی را باید بعد از ۶ ماه تا یکسال ببنید به این دلیل که پس از عمل بینی ورم و التهاب دارد و تا از بین رفتن کامل آن مدت زمانی طول می‌کشد. از این رو برای دیدن نتیجه نهایی باید کاملا صبور باشید و دچار نگرانی نشوید.

با انجام جراحی بینی، شکل و زاویه بینی اصلاح شده و فرد به چهره‌ای زیباتر دست می‌یابد. همچنین پس از داشتن یک چهره زیبا و جذاب به طور قطع اعتماد به نفس فرد افزایش پیدا می‌کند و در نهایت در زندگی اجتماعی وی نیز تاثیر بسیاری می‌گذارد.

بعد از جراحی زیبایی بینی مصرف مایعات و آب فراوان به شدت توصیه می‌شود. علاوه بر این بهتر است در طول دوره نقاهت از غذاهای آبکی مانند سوپ و همچنین از ماست و خوراکی‌های نرم بیشتر استفاده کنید. مهم‌ترین بخش در تغذیه بعد از عمل بینی، اجتناب از مصرف نمک در غذاها می‌باشد.

در این خصوص اصلا جای هیچ نگرانی نیست و هر چقدر که قوز بینی بزرگ هم باشد شما هیچ دردی را بعد از جراحی احساس نخواهید کرد. البته داشتن کمی حساسیت کاملا طبیعی است و با گذشت زمان و به سرعت بهبود پیدا می‌کند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین تکنیک‌های جدیدی که در این زمینه پزشکان از آن استفاده می‌کنند، احتمال افتادگی در نوک بینی برای بیماران به شدت کاهش یافته است. به عبارت دیگر با تقویت بافت و غضروف های بینی احتمال بروز این مشکل کاهش پیدا کرده است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *