پوست, زیبایی, سر و صورت

جوانسازی طبیعی پوست

جوانسازی پوست

پوست زیبا چطور پوستی است؟ سوال راحتی است برای جوانسازی پوست که اکثرا یک سری جواب های مانند هم می دهند، پوستی می خواهم که چین و چروک نداشته باشد ، یا میخواهم کک مک و جوش و جای زخم و … روی پوستم نباشد. معمولا با افزایش سن روی پوست چین و چروک ایجاد می شود که یکی از عوامل نارضایتی از چهره است و به مرور زمان چهره ای پیر به خود می گیرید.
اما دیده اید خیلی از افراد را که با سن و سال بالا چهره ای متفاوت دارند و بسیار جوانتر از آن چیزی که هستند به نظر می آیند، این به دلیل مراقبت هایی است که از پوست خود انجام می دهند و البته بماند که خیلی ها با روش های دیگری مانند بوتاکس ، تزریق ژل ، مزوتراپی ، میکرونیدلینگ، لیفت صورت با نخ، سابسریژن و … اقدام به جوانسازی سریعتر می کنند که روش هایی غیر طبیعی است اما پاسخ نیاز های موقتی را می دهد و اگر شما نیاز به روش های دائمی و موفق دارید باید برای جوانسازی پوست خودتان حتما خیلی نکات را رعایت کنید و به قول معروف برای هر موفقیتی باید سختی کشید و البته بعد از یک مدت این سختی ها تبدیل به عادت می شود و برایتان سخت نیست. حال در این مقاله سایت تک کارت روش های طبیعی جوانسازی پوست را به شما معرفی می کند و بهتر است رعایت کنید تا پوست جوان با ماندگاری بالاتری داشته باشید.

نکات اولیه

قبل از هر چیز بهتر است یک سری نکات را همه رعایت کنید، این نکات بسیار اهمیت دارد چرا که باعث می شود در روند پیری پوست تاخیر ایجاد کنید و سپس با یک سری روش های دیگر می توانید پوست را به سمت مسیر سفت و روشن شدن پیش ببرید. حالا با تک کارت همراه باشید تا نکات اولیه را به شما بگوییم.

اولین راه، آب بنوشید

مصرف آب کافی برای داشتن پوستی صاف، نرم و درخشان اهمیت زیادی دارد. هر روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌های سالم مانند چای سبز را بنوشید و از این طریق بدنتان را هیدراته نگه دارید.تک کارت

در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید

حتما می‌دانید که رژیم غذایی چه نقش مهمی در سلامت پوست دارد. هرچه غذاهای فرآوری شده و سرخ‌کرده‌ی کمتری بخورید، پوستتان سالم‌تر خواهد ماند.
چربی‌های سالم مانند آووکادو، روغن زیتون و مغزها را در رژیم غذایی خود جای دهید. علاوه بر این مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها مثل گوجه‌فرنگی، کلم‌پیچ، اسفناج، هویج، کرفس، کدوحلوایی، خیار، پاپایا، هندوانه و سیب‌زمینی شیرین را مصرف کنید.
مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ از جمله ماهی ساردین، تخم کتان، گردو و دانه‌ی چیا، همچنین خوراکی‌های پروتئین‌دار مانند گوشت کم‌چرب، گوشت بوقلمون، مرغ، تخم‌مرغ و دانه‌ی سویا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

از تمیز کردن پوست غافل نشوید

کثیفی‌ها، میکروب‌ها و آلودگی‌ها همگی می‌توانند پوست را تیره و بی‌روح کنند. پوستتان را باید به‌طور منظم با محصولات مناسب پاکسازی کنید. حتما زمانی که از بیرون به منزل برگشتید، پوستتان را بشویید.
باید به‌طور مداوم سلول‌های پوستی مرده و کثیفی‌هایی را که با پاکسازی ساده‌ی پوست از بین نمی‌روند، از پوستتان پاک کنید. پوست خود را با یک اسکراب خوب لایه‌برداری کنید. حواستان باشد که نباید در لایه‌برداری پوست زیاده‌روی کنید. یک تا دو بار در هفته برای لایه‌برداری پوست کافی است.

با ماساژ آرام شوید و جوان

رسیدن به پوست صاف و بدون عیب آسان نیست و به پشتکار و مداومت نیاز دارد. ماساژ دادن پوست باعث افزایش جریان خون به پوست و شادابی آن می‌شود.

مراقب نور آفتاب باشید

استفاده‌ از ضدآفتاب اهمیت فوق‌العاده زیادی برای سلامت پوست دارد. هر زمان که از خانه بیرون می‌روید، حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. استفاده از کرم ضدآفتاب احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. از ضدآفتابی استفاده کنید که SPF آن دست‌کم ۳۰ است. با استفاده از کرم ضدآفتاب از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر فرابفنش خورشید محافظت کنید.تک کارت

موهای خود را تمیز نگه دارید

گاهی اوقات مشکلات پوستی مثل جوش به دلیل تماس شوره‌ی موی سر با پوست رخ می‌دهند. موهایتان را با شامپوی ضدشوره‌ی مناسب بشویید. حتی اگر شوره هم ندارید، موهایتان را به‌طور مرتب بشویید.

خوابتان را تنظیم کنید

زمانی که خواب هستید، بدن به ترمیم و جوانسازی سلول‌های پوستی می‌پردازد. کمبود خواب خود را با بروز سیاهی دور چشم، افتادگی و تیرگی پوست نشان می‌دهد. هنگام خواب موهایتان را گوجه‌ای ببندید تا منافذ پوستتان در تماس با چربی‌های مو مسدود نشوند. تماس موی کثیف با پوست، جوش سرسیاه و تیرگی پوست را به دنبال دارد.تک کارت

زیاد حرص نخورید

استرس منجر به ترشح چربی اضافی می‌شود که این موضوع باعث می‌شود پوست کثیفی بیشتری را جذب کند و دچار مشکلات زیادی شود. استرس خود را از طریق انجام تمریناتی مثل یوگا و مدیتیشن کاهش دهید.

آب سبزیجات و مواد غذایی مختلف

در ادامه به آب سبزیجات و مواد غذایی مختلف اشاره می‌کنیم که عیب و نقص پوست را رفع می‌کنند. می توانید با استفاده از این آب میوه و سبزیجات مشکلات پوست خود را از بین ببرید.
 

۱. آب لیموترش

آب لیموترش خواص اسیدی دارد و به‌عنوان یک سفیدکننده‌ی طبیعی برای پوست عمل می‌کند. از این ترکیب به‌طور رایج برای روشن کردن پوست استفاده می‌شود. آب لیموترش حاوی اسید سیتریک است و می‌تواند جوش را کاهش دهد.
مواد لازم
لیموترش: نصف یک عدد.تک کارت
پنبه
طرز تهیه
آب نصف لیموترش را بگیرید و آن را درون یک کاسه بریزید.
‌آب لیموترش را با پنبه روی صورت خود بمالید. اجازه دهید به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بماند.
صورتتان را با آب ولرم بشویید.
هر چند وقت یک بار؟
هر چند روز یک بار از آب لیموترش استفاده کنید. بعد از مدتی این فاصله‌ی زمانی را به دو بار در هفته کاهش دهید.

۲. آب هویج

هویج حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی، همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌توانند سلامت پوست را بهبود ببخشند. زنجبیل اثرات ضدالتهابی دارد و مواد مغذی هویج هم می‌توانند پوست را از درون جوان کنند.تک کارت
مواد لازم
هویج: چهار عدد
پودر زنجبیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
آب: نصف فنجان
طرز تهیه
پوست هویج را بگیرید و آن را ریز خرد کنید.
هویج را به همراه زنجبیل و آب در مخلوط‌کن بریزید تا یک مایع غلیظ به دست بیاید.
مخلوط را بنوشید. می‌توانید این نوشیدنی را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا خنک شود.
هر چند وقت یک بار؟
هر روز این نوشیدنی را بخورید تا به پوستی صاف و بدون عیب دست پیدا کنید.
 

۳‌. آب کاهو و نعناع

مواد مغذی موجود در این نوشیدنی می‌تواند پوست را جوان و شاداب کند.
مواد لازم
خیار: سه عدد
کاهو: نصف فنجان
برگ نعناع: یک مشت
آب لیموترش: دو قاشق غذاخوری
آب: نصف فنجان
طرز تهیه
خیار، کاهو و خیار را خرد کنید.
مواد را به همراه آب لیموترش و آب در مخلوط‌کن بریزید و چند پالس بزنید تا به غلظت مناسب برسد.
این نوشیدنی سالم را بنوشید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن روی پوست خود باشید‌.
هر چند وقت یک بار؟
هر روز این نوشیدنی معجزه‌آسا را بنوشید.
 

۴. آب سیب‌زمینی

سیب‌زمینی سرشار از خواص ضدالتهابی است که می‌تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد و جوش را کم کند. شواهد نشان می‌دهند که استفاده از آب سیب‌زمینی برای بسیاری از افراد مفید است. این ترکیب می‌تواند به کاهش آفتاب‌سوختگی و لکه‌ها کمک کرده و پوست را درخشان و شفاف کند.تک کارت
مواد لازم
سیب‌زمینی: نصف یک عدد
پنبه
طرز تهیه
پوست نصف یک عدد سیب‌زمینی را بگیرید و آن را رنده کنید.
آب سیب‌زمینی را با پنبه روی صورت خود بمالید.
۱۰ تا ۱۲ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
هر چند وقت یک بار؟
روزی یک بار آب سیب‌زمینی را روی صورت خود بمالید.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *