آموزشی, فتوشاپ, نرم افزار

افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

حتما برای شما هم پیش آمده است که عکسی را در اینترنت مشاهده کنید و بخواهید آن را در شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی به اشتراک بگذارید یا از آن عکس برای تکمیل یکی از پروژه های خود استفاده کنید اما مشکلی که داشتید سایز کوچک آن عکس بوده که باعث شده زمانی که آن را بزرگ می کنید تصویر بی کیفیت بشود. در این مقاله از سایت تک کارت قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه یک تصویر را بزرگ کنید بدون اینکه کیفیت آن کم بشود.

محتوای آموزش افزایش کیفیت عکس

نرم افزار فتوشاپ یکی از نرم افزارهای تخصصی ویرایش تصاویر است که یادگیری کامل آن به طور حرفه ای حداقل یک سال زمان می خواهد و ابزاری بی نهایت به شما می دهد برای ویرایش انواع عکس بر پایه پیکسل. پیکسل به مربع های رنگی کنار هم قرار گرفته می گویند که یک عکس را تشکیل می دهد و زمانی که شما عکسی را مشاهده می کنید مشخصاتی به نام رزولیشن در تصویر وجود دارد که تعداد مربع های رنگی در هر اینچ یا سانتیمتر را مشخص می کنند. برای مثال در تصاویر وب پیش فرض در هر اینچ ۷۲ مربع (پیکسل) وجود دارد و برای کارهای چاپی تعداد ۳۰۰ پیکسل بر اینچ است.
زمانی که شما تصویر را تغییر اندازه می دهید تعداد پیکسل های داخل آن تغییر نمی کند و باعث می شود تصویر غیر واضح و حالت مربعی به خود بگیرد که به اصطلاح می گویند کیفیت کار پایین است.
در گذشته برای افزایش کیفیت عکس باید مراحلی را طی می کردیم که زمانبر بود و به خاطر همین نرم افزار فتوشاپ از ورژن ۲۰۲۰ به بعد با استفاده از هوش مصنوعی کار کاربران را راحت کرد.
البته باید این نکات را هم خدمت شما عرض کنم روشی که در ادامه در سایت تک کارت برایتان می گوییم برای تمام تصاویر کاربرد ندارد و بسته به نوع عکس و رزولیشن و رنگ بندی برای اینکه کارها حرفه ای باشد روش های مختلفی وجود دارد که به صورت تک تک در پست های آینده به شما خواهیم گفت و این روش بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که شما تصویری کوچک دارید با طیف رنگی کم و می خواهید آن را بزرگ کنید و در حالت بزرگ هم تعداد پیکسل ها تا جای ممکن حفظ شود و کیفیت عکس شما کم تر از حد معمول نشود.

آموزش بزرگ کردن عکس بدون افت کیفیت در فتوشاپ

فعال سازی حالت details upcase

گزینه details upcase  یا جزئیات بالا ابزاری است در فتوشاپ که با استفاده از هوش مصنوعی جزئیات یا details  تصویر را افزایش می دهد تا کیفیت کار شما بالاتر برود.
این بخش به صورت پیش فرض در نرم افزار فتوشاپ فعال نمی باشد و باید ابتدا آن را به صورت دستی فعال کنید. برای فعال کردن این ابزار باید مسیر زیر را طی کنید:
• منوی Edit را باز کنید
• گزینه Prefernces را پیدا کنید و روی آن بروید
• زیر منوی Technology Previews پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.تک کارت
• در صفحه ی باز شده دنبال گزینه ی Enable Preserve Details 2.0 Upscale بگردید و آن را فعال کنید.
• سپس دکمه OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.

عکس خود را به داخل فتوشاپ بیاورید

برای باز کردن عکس در داخل نرم افزار فتوشاپ راه های زیادی وجود دارد و ساده ترین راه درگ کردن است به این صورت که فایل تصویر را در داخل پوشه انتخاب می کنید و کلیک چپ موس را نگه میدارید و آن را به داخل فتوشاپ می کشید.
یا می توانید از منوی File گزینه ی Open را بزنید و فایل را انتخاب کنید برای دسترسی سریعتر به این بخش می توانید از کلیدهای میانبر Ctrl+O استفاده کنید.
 

تغییر سایز تصویر

برای تغییر اندازه ی تصویر کافی است به منوی Image بروید و دنبال گزینه ی Image Size  بگردید و سپس روی آن کلیک کنید.
برای سرعت بخشیدن به کار می توانید از کلید های میانبر Ctrl+Alt+I نیز استفاده کنید تا پنجره ی image size باز شود.تک کارت
در پنجره ای که ظاهر می شود چندین گزینه وجود دارد که سایز عرض و ارتفاع تصویر و رزولیشن پیشفرض تصویر را به نمایش گذاشته اند و کنار آنها یک علامت وجود دارد که زمانی که فعال است شما عرض تصویر را تغییر دهید ارتفاع نیز به همان نسبت تغییر می کند یا اگر رزولیشن را تغییر دهید عرض و ارتفاع نیز تغییر می کند و اگر می خواهید عکس فقط از عرض یا ارتفاع تغییر اندازه بدهد آن را غیر فعال کنید.
• در قسمت width اندازه عرض کار شما (تصویری که باز کردید پیش فرض است) نوشته شده است.
• در قسمت Height ارتفاع کار شما (تصویری که باز کردید پیش فرض است) نوشته شده است.
• جلو هر دو گزینه یک بخش است که مقدار واحد شمارش را می توانید به درصد، پیکسل، سانتیمتر، اینچ و… مشخص کنید.
• در بخش پایین قسمت Resolution قرار دارد که در ابتدا توضیح دادیم رزولوشن چیست و مقدار پیش فرض آن نوشته شده است.تک کارت
در باکس جلو رزولوشن میزان آن به رزلوشن بر اینچ و رزولوشن بر سانتیمتر قرار داده شده است ( رزولوشن بر اینچ استاندارد است و با قرار دادن آن روی سانتیمتر در کارهای بزرگ قدرت زیادی از سیستم شما می گیرد و امکان کند عمل کردن سیستم بسیار زیاد می شود)
حالا کافیست ابعاد کار را در بخش های width و height به حدی که نیاز دارید بالا ببرید تا تصویر شما بزرگتر شود
 

استفاده از قابلیت details upcase

• خب تا اینجای کار ما details upcase را در فتوشاپ فعال کردیم و حالا زمان استفاده از آن رسیده است. برای استفاده از آن می توانیم در زمان تغییر سایز عکس مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید عکس را بزرگ کنید بدون افت کیفیت.
• در پنجره ی image size زیر گزینه ی Reolution گزینه ای با نام Resample وجود دارد که ابتدا باید تیک آن را بزنید تا فعال شود 
• سپس از بخش جلو آن گزینه ی Preserve Details 2.0 را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.
• در پایان بر روی گزینه Ok کلیک کنید.
حالا بسته به قدرت سیستم شما و سایز درخواستی باید کمی صبر کنید تا هوش مصنوعی فتوشاپ تصویر را با کیفیت بالا و اندازه ی بزرگتر در اختیار شما قرار دهد.
 

نکته

اندازه تصویر را حداکثر تا ۳ برابر افزایش دهید و هر بار آن را ذخیره کنید و مجددا تصویر ذخیره شده را باز کنید و دوباره بزرگتر کنید، این روش برای بزرگ کردن ناگهانی تصویر به بیشتر از سه برابر کاربرد کمتری دارد و بیشتر از هفت برابر سایز بزرگ بشود کاربردی ندارد و به همین خاطر هر بار سه برابر بزرگ کنید و تصویر را ذخیره کنید و مجددا تصویر ذخیره شده را باز کنید و آن را سه برابر افزایش سایز دهید و این روند را تا زمانی که به اندازه ی دلخواه برسید ادامه بدهید. امیدوارم از این آموزش در سایت تک کارت استفاده ی کافی ببرید و پیشنهاد می کنم بخش دانستنی های سایت را نیز دنبال کنید تا بتوانید آموزش های به روز و کاربردی بیشتری را مشاهده کنید.
۵/۵ - (۴ امتیاز)

1 نظر در “افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

  1. مرضیه گفت:

    ما از فتوشاپ انتظار خیلی بیشتری داشتیم اما متاسفانه فقط روی کارهای جزئی کار می کنه و کارهایی نمیکنه که انجام پروژه ها سریعتر بشه مثلا برای همین افزایش کیفیت عکس سایت های آنلاین خیلی قوی تر از هوش مصنوعی فتوشاپ کار می کنند و اگر فتوشاپ این قابلیت ها رو داخل نرم افزارش بزاره و آفلاین همه کار کنیم دیگه همه با فتوشاپ کار می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *