آموزشی, فتوشاپ, نرم افزار

اصول اولیه طراحی کارت ویزیت

اصول اولیه طراحی کارت ویزیت

سلام دوستان در این بخش از آموزش فتوشاپ در سایت تک کارت میخواهیم براتون اصول اولیه طراحی کارت ویزیت را توضیح بدهیم. کارت ویزیت ها انواع مختلفی دارند و هر نوع سایز استاندارد مخصوص به خودش را دارد اما شما می توانید باز هم بستگی به سلیقه و طرح خودتان شیوه ی برش خاص یا ابعاد خاصی را سفارش دهید که هزینه ی برش و زینک جداگانه برای کارهای خاص دریافت می شود.

فهرست مطالب

همانطور که در پست انواع کارت ویزیت خدمت شما توضیح دادیم کارت ویزیت ها جنس و ابعاد استاندارد خاصی دارند و شما بسته به طرحی که می خواهید و هزینه ای که می خواهید بکنید نوعی از آن را باید قبل از طراحی انتخاب کنید تا در صورت تغییر سایز ها و طرح شما به هم نریزد.تک کارت
قبل از طراحی کارت ویزیت شما باید یه سری نکات را مد نظر داشته باشید:
• ابعاد
• طرح و جنس
• طیف رنگی دستگاه چاپ
• خطای برش دستگاه برش
تمام موارد فوق میتواند در طراحی شما تاثیر گذار باشد و شما حتی نسبت به جنس باید بعضی رنگ های خاص را انتخاب کنید و بهتر است قبل از انجام طراحی تمام موارد را در نظر بگیرید.
 

فیلم اصول اولیه طراحی کارت ویزیت استاندارد

در فیلم زیر برای شما اصول اولیه طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ را توضیح داده ام اما دقت کنید این اصول مختص فتوشاپ نیست و شما با هر نرم افزاری که قصد طراحی کارت ویزیت را دارید باید ابتدا این نکات را رعایت کنید.

ابعاد کارت ویزیت

مهم ترین بخش طراحی شما در ابعاد است چرا که اگر طول و عرض به نسبت مشخص تغییر نکند ممکن است کل کار بهم بریزد و طرح شما زیبایی اولیه خود را نداشته باشد.

طرح و جنس

طرح و جنس کارت ویزیت به خاطر استفاده از رنگ های خاص و نمای بهتر کارت ویزیت با برخی رنگ ها خیلی مهم است و باید قبل از طراحی طرح و جنس کارت ویزیت را در نظر بگیرید.تک کارت

طیف رنگی دستگاه چاپ

هر دستگاه چاپ و هر چاپخانه ای با طیف رنگی خاصی کار می کند و می توانید از چاپخانه درخواست کنید تا کد های رنگی را به شما ارائه دهد. اگر طیف رنگی را ندانید ممکن است کاری را کاملا استاندارد انجام دهید اما رنگ ها هنگام چاپ کم رنگ تر یا پر رنگتر چاپ شود و این می تواند در ظاهر کار شما تاثیر گذار باشد.

خطای برش دستگاه

هر دستگاه برشی متفاوت است و شما بهتر است برای طراحی بهتر کارت ویزیت و داشتن فضای بیشتر قبل از طراحی از چاپخانه بپرسید که میزان برش اطراف کار چند میلیمتر است.

برای طراحی یک کارت ویزیت به صورت استاندارد شما باید مقداری فضای خالی برای خطای برش دستگاه برش در نظر بگیرید و ابتدای کار برای خود مشخص کنید این خطوط کجا قرار بگیرند.

سپس در منطقه ی امن (از هر طرف بین ۲ میلیمتر تا نیم سانتیمتر) طراحی اصلی کارت خودتان را انجام بدید و در اطراف منطقه ی امن سعی کنید فقط پخش رنگ یا طرح را داشته باشید و اصل عکس ها و نوشته ها حتما در منطقه ی امن قرار بگیرند.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و پیشنهاد می کنم سایر پست های مربوط به آموزش فتوشاپ در سایت تک کارت را نیز دنبال کنید.

مطالب پیشنهادی برای طراحی:

۵/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *