آشپزی, آموزشی

طرز تهیه رولت گوشت

طرز تهیه رولت گوشت

رولت گوشت چرخ کرده یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ و شیک و مجلسی است که تقریبا همه آن را دوست دارند. رولت گوشت یک غذای مجلسی و بین المللی است و داخل رولت گوشت را هم می‌توانید با گردو و زرشک پر کنید و هم با سبزیجاتی مانند هویج و سیب زمینی. در این مطلب از وبسایت تک کارت قصد داریم تا طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده با زرشک و گردو را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم مقدار
گوشت چرخ کرده
۳۵۰ گرم
پیاز
۳ عدد
آرد سوخاری
۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۱ عدد
زرشک
۱ قاشق غذا خوری
کشمش
۱ قاشق غذا خوری
مغز گردو
۱ قاشق غذا خوری
آلو خورشتی
۱۰ عدد
رب گوجه فرنگی
۲ قاشق غذا خوری
نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه
به مقدار نیاز
پودر تخم گشنیز ، پودر سیر
به مقدار نیاز

ابتدا گوشت ها را چرخ می کنیم

برای تهیه رولت گوشت مجلسی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۲ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.
سپس پیاز را اضافه می کنیم
حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه آرد سوخاری و نمک به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.
 

ادویه را با مواد مخلوط می کنیم

در این مرحله فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز و پودر سیر را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.
 

مواد را استراحت دهید

حالا اجازه می دهیم مواد رولت به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه مواد میانی رولت را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم.

تفت دادن مواد

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را به همراه مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود.
 

اضافه کردن سایر مواد

حالا مغز گردوی خرد شده را به همراه زرشک و کشمش به پیاز داغ اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه مواد رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار را با سلفون می پوشانیم.
 

آماده کردن گوشت

در این مرحله روی سطح سلفون را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده را روی آن قرار می دهیم و به صورت مستطیلی باز می کنیم. در ادامه مواد میانی را روی رولت به صورت پخش می ریزیم.
 

رول کردن گوشت و مواد

حالا رولت را به کمک سلفون رول می کنیم و چند بار رولت را روی سطح کار با سلفون تکان می دهیم تا رولت فشرده شود، سپس دو طرف رولت را کاملا می پیچانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.
 

آماده کردن روغن

در این مرحله پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم و از سلفون خارج می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

سرخ کردن رولت

حالا رولت را درون تابه قرار می دهیم و همه سمت های رولت را کاملا سرخ می کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که حرارت تابه ملایم باشد رولت ترک می خورد. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم.
 

آماده کردن سس

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس رنگ باز کند. در ادامه نمک، فلفل سیاه و به اندازه ۱ لیوان آب جوش به رب اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.
 

مخلوط کردن سس با رولت

حالا اجازه می دهیم سس گوجه فرنگی جوش بیاید، سپس رولت را درون سس قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا پخته شود. در ادامه آلو های خورشتی را درون آب گرم قرار می دهیم.
 

اضافه کردن آلو و مواد

در این مرحله پس از گذشت ۱۵ دقیقه آلو های خیس خورده را درون سس اضافه می کنیم، سپس گاهی از مایه سس روی رولت می ریزیم تا خشک نشود. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه رولت را از تابه خارج می کنیم.
 

تزئین رولت گوشت

در نهایت رولت گوشت را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سس رب گوجه فرنگی را روی رولت و اطراف آن می ریزیم. در آخر  رولت گوشت را با لیمو ترش تازه، جعفری و گوجه فرنگی تزئین می کنیم. نوش جان.
۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *