آموزشی, رشد کسب و کار

انواع کارت ویزیت

انواع کارت ویزیت

کارت ویزیت متداول ترین وسیله ی تبلیغات در جهان هست و به عنوان معرفی مستقیم به فرد مورد نظر داده می شود. بر روی کارت ویزیت ها بنا به تقاضای شخص اطلاعات مختلفی مانند لوگو، اطلاعات تماس و راه های ارتباطی، خدمات مورد ارائه و… چاپ می شود. کارت ویزیت ها انواع مختلفی دارند با کانون تبلیغات طرفدار در سایت تک کارت همراه باشید تا انواع کارت ویزیت را برای آشنایی سطحی به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز باید در مورد تفاوت قیمت یک نوع کارت ویزیت در چاپخانه های مختلف صحبت کنم. زمانی که شما برای چاپ کارت ویزیت به مکان های مختلفی مراجعه می کنید و قیمت های مختلف برای یک مدل چاپ دریافت می کنید امکان دارد کمی سردرگم بشوید یا بگوید فلان مکان گران فروش است . اما این نکته را باید عرض کنم در چاپ کارت ویزیت چاپخانه می تواند با کاهش وزن کارت و کاهش سایز کارت از شما مبلغ کمتری را دریافت کند و همه جا به شما می گویند کارت ویزیت ۹در۶ میزینیم اما زمانی که تحویل می گیرید امکان دارد ۸.۵ در ۵.۵ تحویل بگیرید با وزن کمتر از استاندارد که شما متوجه نمی شوید اما کوچک بودن و کم وزن بودن کارت ویزیت سود بسیار بیشتری برای چاپخانه دارد و در قبال این سود درصد کمی ارزانتر به شما عرضه می کند. در کانون تبلیغات طرفدار ما همواره سعی بر آن داریم با بهترین کیفیت کار را به مشتری تحویل دهیم و از بین صدها چاپخانه در استان خراسان تعداد انگشت شماری از آنها را گلچین کردیم و همیشه سعی بر آن داشتیم حقی از مشتری ضایع نشود و درصد سود کمتری دریافت می کنیم. پس لطفا گول قیمت کمتر یا طراحی رایگان را نخورید و سعی کنید بهترین را انتخاب کنید.

کارت ویزیت چیست

کارت ویزیت تکه ای ورقه است متشکل از چندین لایه ورقه فشرده شده که به صورت ورقه ای در میایند و ابعاد و وزن و جنس آنها مختلف است و بر روی آنها چاپ های مختلفی مانند چاپ با رنگ ، طلا کوب و … چاپ می شود و سپس بسته به نوع آن لایه های مختلف دیگری در روی آن قرار می گیرد. کارت ویزیت ها انواع مختلفی دارند اما در ایران معمول ترین آنها کارت ویزیت سلفون مات و براق و طرح لمینت و لمینت می باشد و ابعاد برشی آنها نیز متفاوت می باشد و حتی متقاضی می تواند برش دلخواه خود را برای کارت ویزیت خود در نظر بگیرد. کارت ویزیت ها معمولا در تیراژ ۱۰۰۰ عددی چاپ می شوند ولی به خاطر گرانی هزینه های چاپ برخی چاپخانه های حداقل تعداد ۵۰۰ عدد را نیز چاپ می کنند.

تفاوت کارت ویزیت مات و براق

کارت ویزیت های براق در مقابل نور واکنش نشان می دهند و به اصطلاح کمی نور را منعکس می کنند.تک کارت

کارت ویزیت های مات تابش نور بسیار کمتری دارند و نور کمتری را منعکس می کنند.

در بحث چاپ مات یا براق بهتر است از طراح مشاوره بگیرید چرا که برخی رنگ ها و ترکیب آنها در هر کارت ویزیت جلوه ی متفاوتی دارند و می توانید در کنار سلیقه ی شخصی خود نظر طراح را نیز جویا شوید تا بتوانید کارت ویزیت بسیار شیک تری را داشته باشید.

سایز استاندارد کارت ویزیت

سایز های کارت ویزیت مختلف می باشد و معمول ترین آنها ۹در۶ یا ۹در۵ هستند و در هنگام چاپ بین ۲ تا ۵ میلیمتر از اندازه ی آنها کم می شود و برای لبه های منحنی کارها هم معمولا طراح ها در طراحی از هر گوشه یک سانتیمتر مربع فضا قرار می دهند تا در چاپخانه مطالب اصلی کار برش نخورند و زاویه منحنی بودن و اندازه ی آنها کاملا به چاپخانه بستگی دارد.

همچنین شما می توانید کارت ویزیت های مربعی با سایز های ۵ در ۵ سانتیمتر یا ۶ در ۶ سانتیمتر نیز سفارش دهید.

اندازه های غیر استاندارد یا کارت ویزیت هایی که برش های خاص می خواهند و مثلا می خواهند قسمتی از عکس بیرون باشد و یا حالت خاصی داشته باشد معمولا با هزینه ی جداگانه که توسط چاپخانه برای قالب زنی تعیین می شود همراه هستند.

برخی کارت ویزیت ها دو لبه ی منحنی و دو لبه ی تیز دارند که آنها هزینه ی اضافه ندارند.

کارت ویزیت سلفون

کارت ویزیت سلفون به دو صورت مات یا براق چاپ می شود و می تواند هم یک رو و هم دو رو باشد. ابعاد این نوع کارت ویزیت ۹در۵ سانتیمتر طراحی می شود و بستگی به دقت دستگاه برش در چاپ خانه بین ۲ تا ۵ میلیمتر ابعاد کوچکتر می شود.

کارت ویزیت سلفون لبه ای تیز دارد و وزن آن در چاپخانه های مختلف متفاوت است اما وزن استاندارد آن ۳۰۰ گرم می باشد.

کارت ویزیت لمینت

کارت ویزیت لمینت ضخامت بیشتری از کارت ویزیت سلفون دارد و مقاومت بالاتری دارد و ابعاد آن ها نیز ۹ در ۶ سانتیمتر است. این کارت ها به خاطر مقاومت بیشتر و لبه ی منحنی آنها که شکیل تر است جزو سری پر طرفدار کارت ویزیت ها هستند.

کارت ویزیت طلاکوب

کارت ویزیت های طلاکوب بر روی کارت های لمینت چاپ می شود و فقط هنگام چاپ یک لایه ی طلایی بر روی محل های تعیین شده چاپ می شود و درخشندگی به مانند طلا دارند و معمولا این گونه کارت ها در طراحی هایی با پشت زمینه ی تیره جلوه ای بسیار بهتر پیدا می کنند.

کارت ویزیت مخمل

تمام مراحل مانند کارت ویزیت لمینت است و فقط پشت زمینه ی کار شما لایه ای مخملی است و رنگ آن تیره است.تک کارت

کارت ویزیت طلاکوب مخملی

کارت ویزیت طلاکوب مخملی مخلوطی است از کارت ویزیت لمینت (جنس کارت) سپس روی آن لایه ی مخملی به عنوان پشت زمینه قرار می دهند و در انتها نوشته ها را به روش طلاکوب به صورت طلایی روی آن چاپ می کنند.

کارت ویزیت طرح لمینت

اگر شما هزینه ی کارت ویزیت برایتان مهم است اما سایز آن را هم می خواهید ۹در۶ سانتیمتر باشد و لبه ی آن هم منحنی باشد اما قصد هزینه کردن برای کارت ویزیت لمینت را ندارید می توانید از این نوع کارت ویزیت استفاده کنید. این کارت ویزیت ها قیمتی بین کارت ویزیت سلفون و لمینت دارند ولی از کارت ویزیت سلفون ضخیم تر هستند و از کارت ویزیت لمینت نازکتر قابلیت چاپ مات و براق و دو رو را هم دارند. این کارت ویزیت فعلا محبوب ترین نوع کارت ویزیت می باشد.تک کارت

کارت ویزیت موضعی سلفون

سایز این کارت ۹ در ۶ سانتیمتر میباشد. این نوع کارت بر روی کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم چاپ می شود. سپس بر روی آن روکشی از سلفون مات قرار می گیرد . نکته حائز اهمیت این نوع کارت که موجب زیبایی هرچه بیشتر این کارت می شود امکان ایجاد UV موضعی در مکان هایی از کارت که مد نظر شما است، میباشد. UV موضعی در این نوع کارت موجب چندین برابر شدن جذابیت این نوع کارت نسبت به کارت سلفون مات شده است.
کارت ویزیت برخلاف آن که یک تبلیغ ساده و معمولی به نظر می رسد، درعین حال می تواند تاثیری مهم بر روی مخاطبین شما بگذارد. انتخاب نوع درست کارت با توجه به نوع فعالیت و مخاطبین شما از نکات مهم و اساسی است. حال که با مشخصات انواع کارت ویزیت آشنا شدید می توانید نسبت به انتخاب و طراحی کارت ویزیت دلخواه خود اقدام نمایید.
باید در نظر داشته باشید که اگر مخاطبان شما افراد یا شرکت های خاص می باشند حتما از کارت های شکیل و جذاب هم از نظر طرح و هم نوع کارت استفاده نمایید. زیرا نوع کارت شما باعث ایجاد اولین تفکر از سوی مخاطبان نسبت به شما می باشد. پس بهتر است که این تفکر از همان لحظه اول به بهترین نحو باشد. به این دسته از دوستان این نوع کارت ها را پیشنهاد می کنیم: موضعی استخوانی ، لمینت مات ، لمینت براق ، شیشه ای، PVC و موضعی سلفون.تک کارت
در صورتیکه فعالیت شما بگونه ای است که مخاطبین خاصی نداشته و یا اینکه استفاده شما از کارت بیش از حد معمول می باشد و می خواهید هزینه آن مقرون به صرفه باشد می توانید از کارت های شکیل و ارزان همچون : کتان ، سوسماری ، سلفون مات ، سلفون براق و … استفاده نمایید.

کارت ویزیت کتان

سایز این کارت ۹ در ۶ سانتیمتر میباشد. این کارت، از جمله کارت های پر طرف دار میباشد. علت علاقه مندی زیاد به این کارت بافت موجود بر روی خو کاغذ و همچنین مقرون به صرفه بودن آن می باشد. اگر به دنبال یک کارت شیک و مقرون به صرفه می باشید می توانید از این نوع کارت استفاده نمایید.
توجه : در کارت های کتان به علت وجود بافت در هنگام چاپ رنگ مانند کاغذ گلاسه روی کار نمی نشیند. به همین دلیل کارهایی که دارای زمینه های روشن و سفید می باشند هنگام چاپ روی کارت کتان زیبا می شوند ولی کارهایی که دارای زمینه های تیره و مشکی می باشند بر روی کاغذ کتان خوب نشده و بهتر است از سایر کارت ها استفاده شود.

کارت ویزیت سوسماری

سایز این کارت ۹ در ۵ سانتیمتر میباشد. روکش این کارت دارای بافت می باشد. همین موضوع موجب زیبایی این نوع کارت شده است. این کارت از نظر نوع بافت مانند کارت های کتان می باشد با این تفاوت که یک روکش مانند سلفون روی آن قرار دارد که موجب استقامت و ماندگاری و شفافیت بیشتر این نوع کارت از کارت های کتان می باشد. کیفیت عکس مورد استفاده در این مدل می بایست مناسب باشد و به دلیل حالت مشبک بودن کارت، از جذابیت خاصی برخوردار است.تک کارت
در حالت کلی، کارت های سوسماری را می توان تقویت شده کارت های گلاسه دانست. این کارتهای ویزیت ضخامت یکسانی با کارت ویزیت های سوسماری دارند و فقط به دلیل وجود بافت و روکش متفاوت آن است که تغییرات ایجاد شده قابل ملاحظه می شود. وجود بافت در این کارت باعث برجسته شدن کارت می شود و جلوه ای خاص به کارت ویزیت می بخشد.

کارت ویزیت موضعی استخوانی

سایز این نوع کارت معادل ۹ در ۶ سانتیمتر می باشد. همانطور که در نمونه مشاهده می کنید این کارت به صورت دورگرد بوده و دارای ضخامت بسیار بالایی نسبت به کارت های معمولی می باشد که همین امرموجب زیبایی این نوع کارت شده است. این کارت ها از استقامت بالای برخوردار هستند.تک کارت
از دیگر موارد این کارت قابلیت ایجاد uv موضعی در دو طرف کارت در قسمت های مورد نیاز شما می باشد که زیبایی این کارت را چند برابر می کند. کارت های موضعی استخوانی به دلیل ضخامت زیادی که دارند در برابر خم شدن مقاوم هستند و همچنین در صورت استفاده از طرح های مختلف، به دلیل وجود لایه براق، نور را باز تاب کرده و باعث زیبایی حداکثری کارت ویزیت می شود.
(uv موضعی یک لایه براق و برجسته بوده که در مکان های تعیین شده در کارت شما قرار می گیرد)
۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهی در مورد “انواع کارت ویزیت

  1. آراد گفت:

    قیمت هاش چطوری هست؟

    1. قیمت های بازار متاسفانه روز به روز در حال تغییر هست و برای دریافت قیمت باید روزانه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *