آشنایی با نیشابور, گردشگری, نیشابور

غار سرنی نیشابور

غار سرنی نیشابور

شهرستان نیشابور در کنار منابع تاریخی بی شماری که دارد منابع طبیعی زیبا و جالبی را در خود جای داده است. امروز در سایت تک کارت می خواهیم از روستای زیبایی به نام درخت جوز عبور کنیم که در فاصله ای تقریبا یکساعته از شهرستان نیشابور قرار دارد و در شمال غربی شهرستان قرار دارد. این روستای زیبا دارای دو جاذبه ی گردشگری معروف است.
اولین جاذبه ی گردشگری درخت چنار قطور و کهنسال است که بسیاری برای دیدنش این مسیر را میروند، این درخت با قطری ۹ متری و سن بیش از ۴۰۰ سال زیبایی و عظمت خاصی دارد که گردشگران را مبهوت طبیعت می کند.
پس از این درخت با ابهت باید کمی پیاده روی کنید تا به “بزرگترین غار آبی خراسان” برسید. غار سرنی غاری است بسیار زیبا که داخل آن چندین حوضچه ی آبی وجود دارد و به خاطر وجود آب فراوان عبور از و رفتن به داخل آن بدون تجهیزات کافی امکانپذیر نیست و با تجهیزات عادی تنها می توانید بخش کوچکی از غار را ببینید و بهتر است با لوازم غواصی به داخل غار بروید.
منطقه ای که روستای درخت جوز در آن قرار دارد در فصل پاییز بسیار دیدنی است و بهترین زمان برای سفر به این منطقه را پاییز می دانند چرا که زیبایی های دوچندان طبیعت را مشاهده خواهید کرد.تک کارت در این غار و اطراف آن علاوه بر زیبایی های طبیعت می توانید جانداران غار نشین مانند خفاش را نیز مشاهده کنید.

همچنین بخوانید:

گنبدهای آجری مهر آباد نیشابور

بازار سرپوش نیشابور

کویر اردمه نیشابور

چگونه به غار سرنی سفر کنیم؟

غار سرنی در فاصله ی حدودا ۶۰ کیلومتری شمال غربی نیشابور در دامنه ی رشته کوه های بینالود قرار دارد و برای رسیدن به این غار راحت ترین مسیر این است که شما از جاده ی نیشابور به فیروزه به سمت شهر فیروزه حرکت کنید و پس از رسیدن به شهر فیروزه به سمت جاده ی شمالی (امیر آباد) حرکت کنید و جاده را مستقیم ادامه دهید تا به سه راهی بعد از امیر آباد برسید و سپس از سمت راست خود به سمت خانلق حرکت کنید و پس از خانلق جاده ی سمت راست را ادامه بدهید و از روستاهای چهار باغ و طاغان عبور کنید تا به چهارراهی برسید و از سمت راست چهارراه به سمت روستای درخت جوز حرکت کنید. زمانی که به این روستا رسیدید باید خودروی خود را در انتهای شمالی روستا پارک کنید و مسیری را پیاده روی کنید به سمت امامزاده طاهر و پس از عبور از آن باز هم همان مسیر را پیاده ادامه بدهید تا به غار سرنی برسید.تک کارت 

۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *