اخبار نیشابور, نیشابور

رونالدو به نیشابور می آید!

کریستین رونالدو در نیشابور

چند وقته ورود رونالدو برای بازی پرسپولیس – النصر به ایران خیلی سر و صدا کرده و مسئولین ما خیلی رفتارهای جالب و دور از انصافی دارند و این باعث شده مردم ما از این میهمانداری هم لذت ببرند و هم عصبانی بشن.

لذت بردن به خاطر اینکه بعد از سالیان دارن مسئولین خودشون رو واقعا مسئول می بینند و به فکر حل مشکلات! مشکلاتی که سالیان دراز مردم فریاد می زنند اما مسئولین محل نمی دادند و حالا با ورود رونالدو و دوربین های خبرگزاری ها ، این مسئولین با ایده های ناب روی کار آمدند تا بگویند ما این طرح را دادیم و ما این کار را کردیم و ما مسئولیت پذیریم و ما….

ناراحت شدن مردم هم از سمت مقابل هست که می گویند چرا مسئولین تا به امروز این ها را برای ما مردمی که حق آب و گل داریم اجرا نمی کردند؟ برای ما مردمی که شما را بر سر کار آوردیم و خواهان حق و عدالت هستیم و می خواهیم همیشه در این کشور باشیم و توقع داشتیم مسئولیت پذیر باشید نه اینکه به خاطر ورود یک عده خارجی بیایید و آزادی را سریعتر آماده کنید، سیم کارت بدون محدودیت پخش کنید، فرش قرمز پهن کنید و هزاران کار دیگه.

یکی از پیج های نیشابوری با نام نیشابور من ( my_neyshabour ) تصاویر جالبی از دغذغه های چهل ساله ی این شهر منتشر کرده که اگر با همین فرمان مسئولین پیش بروند و رونالدو بخواهد به نیشابور بیاید تماما اجرایی خواهند شد.

 

برای مشاهده تصویر کامل کلیک کنید

اولین و مهمترین چیز : نبود فرودگاه در نیشابور با نیم میلیون نفر جمعیت ، فرودگاهی که زمان شاه کلنگ خورد و طرح و برنامه ریزی شد اما بعد از انقلاب رها شد و اگر رونالدو بیاید این فرودگاه سریع افتتاح می شود و دیگر بهانه های دروغین در کار نیست

برای مشاهده تصویر کامل کلیک کنید

اولین و مهمترین چیز : نبود فرودگاه در نیشابور با نیم میلیون نفر جمعیت ، فرودگاهی که زمان شاه کلنگ خورد و طرح و برنامه ریزی شد اما بعد از انقلاب رها شد و اگر رونالدو بیاید این فرودگاه سریع افتتاح می شود و دیگر بهانه های دروغین در کار نیست

برای مشاهده تصویر کامل کلیک کنید

دومین تصویر : مربوط به احداث پارک در نیشابور است ، نیشابور شهری تاریخی است و بسیار پر گردشگر و رتبه ی دوم گردشگری شرق کشور را در اختیار دارد و در کنار بخش گردشگری بخش صنعتی شدن شهر است که باعث شده از سال ۹۵ تا کنون جمعیت نیشابور دو برابر بشود ولی این جمعیت برای تفریح هیچ مکانی در مرکز شهر ندارند و مجبورند به مکانهای طبیعی و دیدنی های اطراف شهر بروند و تنها پارک تفریحی نیشابور سال ۱۴۰۲ بسته شد و به بهانه ی جابجایی کلا جمع شد. 

در این تصویر و طنز تلخ به این پرداخته است که اگر رونالدو بخواهد به نیشابور بیاید مسئولین بسیج می شوند و انواع پارک های تفریحی را در سطح شهر راه اندازی می کنند تا خدایی نکرده این خارجی دردانه کمبود تفریح نداشته باشند و بتوانند با خانواده داخل شهرستان نیشابور تفریح در خور شان یک “خارجی” را داشته باشند!

برای مشاهده تصویر کامل کلیک کنید

تصویر سوم غم انگیز است چرا که مردم سال های سال است از این می نالند که چرا به جز معابر اصلی نیشابور ، به هیچ جای دیگری توجه نمی شود و تمام راه های فرعی و خیابان ها و کوچه ها با آسفالت های قدیمی و حداقل ده سال قبل است که پر شده از دست انداز و گودال هایی که به صورت غیر مهندسی پر شده اند و هر چقدر مردم خواهان درست کردن آنها هستند باز هم بهانه پشت بهانه .

خدا رو شکر آسفالت جاده ای نیشابور به مشهد و نیشابور به سبزوار پس از ایجاد حوادث بیشمار بلاخره ترمیم و تعمیر و تعویض شد اما اثری از زیبا سازی سطح شهر نیست و چقدر بد است که عزیز دردانه ی خارجی ورودش به خون هزار ایرانی غیور ارزش پیدا کند و این شهر آسفالت شود.

برای مشاهده تصویر کامل کلیک کنید

همانطور که قبلا در مطلب پرداختیم شهرستان نیشابور ، شهری تاریخی است و از چند جهت محدوده ی میراث فرهنگی است که اجازه ی ساخت و ساز و گسترش شهر را نمی دهند و این باعث چند معظل شده که یکی از آنها کمبود زمین و گرانی آن است که باعث شده قیمت ها در نیشابور با تهران رقابت کنند و مورد بعدی به خاطر اینکه ساختمان ها و شهرسازی فشرده شده و جمعیت بسیاری در مرکز شهر سکونت دارند و بافت خیابان ها قدیمی است باعث بوجود آمدن ترافیک های بسیاری در شهر شده که سالیان درازی است مردم تقاضا می کنند کمربندی یا آزادراهی احداث شود برای عبور مردم از سمت شمال به جنوب شهر یا از سمت شرق به غرب شهر که مجبور نباشند برای هر کاری از مرکز شهر عبور کنند.

اما باز هم همیشه بهانه تراشی بیشمار مسئولین باعث شده هیچ گاه هیچ طرح مورد توجهی حتی در روی کاغذ هم نباشد و تصویر فوق به تلخی می گوید رونالدو اگر بخواهد حتی برای بنزین زدن به نیشابور بیاید باید از کمربندی ها و جاده های جدید که احداث می کنند عبور کند تا دیگر در گره های ترافیکی مرکز شهر گیر نیفتد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *