رشد کسب و کار

نکات مهم سفارش تابلو سردرب

تابلو سردرب

تابلو سردرب اولین تابلویی است که معرف کسب و کار شماست و بسیار مهم است چرا که مشتری ها در حال حرکت هم به تابلو ها توجه می کنند و نمی توانند داخل محل کسب و کار شما را ببینند ، معرفی کسب و کار شما با تابلو های سر درب بسیار مهم است و بسیاری باورهای اشتباهی درباره ی این تابلو ها دارند که باعث هزینه ی بیشتر و بازدهی کمتر می شود. با تک کارت همراه باشید تا بیشتر در مورد تابلوهای سردرب و نکاتی که هنگام سفارش دادن آنها باید بدانید آشنا شوید.

فهرست مطالب

تابلو سردرب چیست؟

تابلو سردرب به تابلوهایی می گویند که بالای درب ورودی محل کسب و کار نصب می شود و روی آن بسته به سلیقه ی متقاضی (صاحب کسب و کار) تصاویر و نوشته های گوناگون طراحی می شود و باعث می شود کسب و کار شما به آسانی برای مشتری ها شناخته شود.

چرا تابلوهای سر درب مهم هستند؟

تابلو سردرب به خاطر این مهم است که اکثر مشتریان چه پیاده و چه در حال حرکت دنبال مغازه یا شرکتی می گردنند که کاری را که می خواهند انجام دهد. مثلا کسی که در حال حرکت با ماشین است هیچگاه به خود مغازه توجه نمی کند و فقط تابلو ها را نگاه می کند تا آن مغازه یا شرکتی را که می خواهد پیدا کند و در این زمان دید راننده به تابلوهای ال ای دی و استیکرهایی که روی شیشه چسبانده اید بسیار کمتر است و اکثرا فقط دنبال تابلو می گردند.

جنس تابلوهای سردرب چیست؟

تابلوهای سردرب انواع مختلفی دارند اما پر تقاضاترین ها معمولا تابلوهای بنر و فلکسی و چنلیوم هستند. تابلوهای بنر و فلکسی معمولا دارای یک چهارچوب فلزی هستند که بسته به اندازه ی تابلو معمولا فلزهایی برای مهار وزن نیز در میانه های قاب نصب می شود تا مقاومت چهارچوب در مقابل وزن و باد بالا برود و سپس این چهارچوب توسط چندین پایه به بالای ورودی جوش می خورد و در قسمت های مختلف جاهایی برای قراردادن لامپ یا ال ای دی یا پرژکتور تعبیه می شود.تک کارت
تابلوهای چنلیوم هم معمولا دارای همین روند هستند و پشت زمینه ای با بنر یا فلکسی یا چوب یا ورق یا فلز برای آن ساخته می شود و روی آن با بنر یا فلکسی طرح دار پر می شود و در بخش های مورد تقاضای صاحب کسب و کار برخی نوشته ها به صورت برجسته (چنلیوم) با نوردهی از داخل نصب می شود.

نکاتی که باید در سفارش تابلو در نظر داشته باشید

برای سفارش یک تابلو سردرب شما باید به چندین نکته توجه داشته باشید که در ادامه در سایت تک کارت به آنها می پردازیم:

محل کسب و کار

این که کسب و کار شما در چه محلی است بسیار مهم است، مثلا شما اگر مغازه موبایل فروشی دارید و در بازار موبایل فروش ها قرار دارید باید توجه کنید مردم برای خرید موبایل به آن منطقه می آیند و کلمه ی معرفی کسب و کار شما باید کوچکتر از نام شما باشد چرا که در آن مکان اکثرا به دنبال نام شما هستند نه کلمه ی موبایل فروشی.
اما اگر کسب و کار شما در مکانی است که با نزدیکترین کسب و کار مشابه فاصله دارید و اطراف شما کسب و کارهای گوناگون قرار دارند باید کلمه ای که کسب و کارتان را معرفی می کند بزرگتر باشد، مانند کلمه ی موبایل فروشی و نام مغازه کوچکتر باشد.

مطالب پیشنهادی:

انواع کارت ویزیت

شیوه ی تبلیغات عید

راه اندازی کمپین تبلیغاتی

پشت زمینه ی تابلو

در زمانی که چشم ها دنبال نامی روی تابلو ها هستند اگر شما از پشت زمینه ای شلوغ استفاده کرده باشید و روی آن نامی تقریبا با همان طیف رنگی زده باشید، مشتری آنچنان نگاه به نوشته ها نمی کند و توجه آن به نوشته ها بسیار کم است. اگر شما علاقه دارید به این که تابلو شلوغ یا با پشت زمینه داشته باشید باید حداقل پشت زمینه ی کاملا مرتبط به معرفی کسب و کار خودتان را انتخاب کنید تا مشتری ها با دیدن آن متوجه کار شما بشوند. مثلا برای تابلو سر درب یک مغازه قصابی که به کانون تبلیغات طرفدار مراجعه کرده بود، صاحب قصابی اصرار داشت عکسی که خودش از گل های داخل مغازه وجود داشت را باید پشت زمینه بزنیم و می گفت مردم مغازه ی من را با گل هایش می شناسند، به ایشان گفتم شما تغییر مکان دادید و از محل کسب و کار قبلی خودتان خیلی فاصله دارید و اینجا مکانی است که باید دنبال مشتری جدید باشید، اگر خودتان در آن سمت خیابان عکس گل و گیاه ببینید اولین چیزی که به ذهنتان می آید چیست؟ گفت گل فروشی! گفتم دلیلش همین است که زدن گل و گیاه برای مغازه ی جدید قصابی اصلا جذب مشتری ندارد و خلاصه باز هم اصرار کرد و چون تابلو ایشان بزرگ بود فضا داشت گل و گیاه را در یک بخش تابلو قرار دادیم و مابقی را با عکس مرتبط و نوشته های قصابی پوشش دادیم در کنار مغازه ی ایشان هم مغازه ای بود که به عنوان انباری استفاده می کردند و همیشه بسته بود. بعد از چند ماه دوباره برای تعویض تابلو مراجعه کرد، گفتم برای تابلو مشکلی پیش آمده؟ گارانتی دارد و می توانیم درست کنیم. گفت نه، خیلی ها میان میگن گل فروشی کناریتون کی باز میکنه!! ایشون بعد از گذشت چند ماه متوجه این بحث شد و باز مجبور شد هزینه بکند تا تابلویی مرتبط بزند. پس به این بحث دقت کنید که حتما از پشت زمینه های مرتبط با کسب و کار استفاده کنید و رنگ نوشته ها متضاد با پشت زمینه باشد یا در مکانی بدون پشت زمینه قرار بگیرد تا کاملا واضح باشد و قابل خواندن.

اندازه تابلو و رنگ محیط اطراف

این که اندازه ی تابلو شما چقدر است و رنگ محیط اطراف شما (مثل ساختمانی که محل کسب و کار شما در آن قرار دارد) تاثیر بسزایی در دیده شدن تابلو دارد. در تابلو های بزرگ معمولا توجه زیادی به رنگ محیط نمی شود چرا که نوشته های روی تابلو بسیار بزرگ و خوانا هستند اما در کارهای کوچک بهتر است شما تا جایی که می توانید رنگی متضاد محیط را سفارش بدهید. مثلا در ساختمانی که تمامش کاشی سفید است اگر تابلو کوچک سفید بزنید اصلا جلب توجه نمی کند و بهتر است برای این مکان با رنگی متضاد تابلو خود را سفارش بدهید مثلا روی آن ساختمان یک تابلو سیاه با نوشته های سفید یا زرد جلب توجهی بسیار بیشتر از یک تابلو سفید یا زرد با نوشته های مشکی دارد.تک کارت

نوشته های روی تابلو

تا جای ممکن نوشته های روی تابلو را کم کنید و بیشتر سعی کنید فقط قسمت های اصلی معرفی خود را در آن قرار بدهید، هر چقدر نوشته ها کمتر باشد، می توانید نوشته های اصلی را بزرگتر کنید تا مشتری از فاصله ی بیشتری شما را ببیند. مثلا برای تابلو کتاب فروشی اگر فقط کلمه ی کتاب فروشی را در تابلو سه متری قرار دهید از فاصله ی حدود ۴۰۰ متری قابل دیدن است و مشتری برای خرید کتاب به شما مراجعه می کند اما اگر همین تابلو با کلمه ی کتاب فروشی یک متری باشد و در اطرافش کلی جمله مانند کتاب کنکور، داستان و… نوشته شده باشد فاصله ی دیده شدن تابلو شما به حداکثر ۱۰۰ متر میرسد و نکته ی دیگر این است که ممکن است اصل کلمه ی کتاب فروشی در میان بقیه کلمات گم بشود و هیچ وقت کسی فرصت ندارد بیشتر از یک تا نهایتا ۳ثانیه یک تابلو را بخواند و احتمال دیده نشدن شما بسیار بیشتر می شود.

در تصویر فوق از داخل خودرو از یک محل با سه مغازه عکس گرفتم، با اینکه تابلو ها در محلی است که درخت ها جلو آن را گرفته است اما به عنوان یک نفر که دنبال مشاور املاک می گردید کدام تابلو بیشتر شما را جلب می کند؟
نمای ساختمان رنگ روشن است و شما به عنوان یک نفر که دنبال مشاور املاک می گردید اولین تابلویی که به چشم شما میخورد تابلو تیره رنگ است چرا که از سایر محیط جدا شده و پس از آن کلمه ی املاک بسیار درشت با یک رنگ متفاوت از پشت زمینه کاملا در دید است و مطمئنا شما اولین تابلو را خواهید دید. مغازه ی سومی هم مشاور املاک است اما با یک پشت زمینه ی شلوغ و نوشته هایی باز هم شلوغ و به هم چسبیده کلمه ی املاک را نوشته است ، رنگ نوشته ها و پشت زمینه تقریبا در یک طیف قرار دارد و اصلا دیده نمی شود مگر اینکه شخصی دقت کند که بتواند نوشته ها را بخواند.
در این عکس یک تابلو دیگر هم وجود دارد ، تعمیرات کیف، نام تعمیرات کیف بسیار کوچک و بالای برند این مغازه خورده است و اگر شخصی به خود مغازه توجه نکند اصلا متوجه کار این کسب و کار نمی شود ولی نکته ی قابل توجه این است که تابلو هم رنگ محیط است و تقریبا خود تابلو هیچ دیدی ندارد و فقط لوگوی آن کامل دیده می شود، این مدل تابلو به درد جاهایی که مشتری ثابت خود را جذب کردند و همه دنبال اسمشان هستند یا جاهایی که اطرافش آنها مغازه های دیگری هم همین کار را انجام می دهند و مردم برای نام آن ها می آیند می خورد.

تابلو عمودی بهتر است یا افقی؟

این بخش را اصلا نمی توان تخصصی نظر داد چرا که به مقدار فضای بالای مغازه، شلوغی و نوع تابلوهای اطراف و … بستگی دارد و بهتر است قبل از اینکه شما بخواهید تابلویی سفارش دهید از کانون تبلیغات مربوطه بخواهید بیاید و نظر بدهد.تک کارت

تابلو ال ای دی ثابت یا متحرک بهتر است یا بنر؟

برای بحث نوع تابلو کاملا به شما بستگی دارد و هزینه ای که می خواهید برای تابلو سردرب مغازه بکنید. ارزانترین نوع تابلو بنر هست که بستگی به مکانی که نصب می شود و محیط اطراف (میزان نور خورشید، میزان بارش، مقدار باد و…) از بنرهای مختلفی استفاده می شود که مقاومت های متفاوتی دارند و در چهارچوب های مختلف باز هم با مقاومت های مختلف قرار می گیرد. اما در کل هر تابلویی عمری دارد و برای بنر حداقل عمر آن ۳سال است و بنر پاره نمی شود اما شروع به کم رنگ شدن می کند و حتی می توانید تا ۸ سال بعد هم استفاده کنید.
اما تابلو های ال ای دی هزینیه بر هستند و نسبت به نوسانات برق و تابش نور خورشید حساس تر هستند و به مرور زمان امکان سوختن ال ای دی ها وجود دارد و اگر از پنل های ال ای دی (برای تابلو روان) استفاده کنید احتمال دارد یک پنل کامل از کار بیفتد و هزینه ی کندن و تعمیر و نصب کردن برایتان باز هم بالاتر از هزینه ی تابلو های دیگر است اما تابلو های ال ای دی به مراتب دید بیشتری مخصوصا در شب ها دارد و پیشنهاد می کنم اگر شما دنبال هزینه ی کم هستید اما می خواهید ال ای دی هم نصب کنید، تابلو را با بنر بزنید و یک تابلو کوچک ال ای دی به موازات پیاده رو محل خود قرار دهید که مشتری هم از خیابان حروف بزرگ و تابلو اصلی را ببیند و هم از پیاده رو ال ای دی برایتان یک معرف باشد و جلب توجه کند.

مطالب پیشنهادی:

بنر چیست؟

تبلیغات و انواع آن

هزینه های تابلو سردرب چگونه است؟

متاسفانه در کشور ما هیچ قیمتی ثابت نیست و نمی توانیم بگوییم مثلا این تابلو تا آخر این ماه همین قیمت است شاید فردا قیمتش تغییر کند اما در کل برای یک تابلو سر درب شما هزینه ی طراحی ، هزینه ی چاپ ، هزینه ی نصب دارید که اگر بخواهید تابلو جدید را جایگزین تابلو قبلی کنید یه هزینه هم برای جدا کردن تابلو قبلی دارید. در این بین برخی شرکت ها به شما می گویند طراحی رایگان است اما هزینه ی طراحی را روی چاپ یا نصب از شما می گیرند و بهتر است گول این جمله را نخورید. کمترین هزینه مربوط به طراحی است که بسته به ابعاد کار هست و پس از آن هزینه ی نصب و بیشترین هزینه مربوط به چاپ است که هزینه ی چاپ و نصب هم بسته به جنسی که استفاده می کنید و میزان زمان و مواد به کار برده شده برای نصب متفاوت است.تک کارت

سخن پایانی

در زمان سفارش تابلو سردرب بهتر است شما فقط تم رنگی مورد نظر و نوشته های خود را به کانون تبلیغات مربوطه بگویید و اگر نیاز بود بهتر است کارشناس مربوطه برای بازدید و اندازه گیری به محل بیاید و بهترین طیف رنگی را به شما پیشنهاد بکند، اگر می خواهید کاری شیک با دید بالا داشته باشید بهتر است نوشته های زیادی در آن قرار ندهید و از شلوغ کردن کار پرهیز کنید و همیشه سعی کنید از راهنمایی هایی که طراح به شما می دهد استفاده کنید. ما در کانون تبلیغات طرفدار نیشابور سعی بر آن داریم تا بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم و همیشه کارهایمان را از لحاظ کیفیت ضمانت می کنیم تا در صورتی که شما ناراضی بودید بتوانیم به بهترین نوع پشتیبان شما باشیم.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *