گردشگری, نیشابور

آبشار یخی درود نیشابور

آبشار درود

آبشار درود یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان نیشابور به شمار می رود و مردم برای لذت بردن از فضای زیبای شهر درود و آب و هوای بسیار عالی این شهر همواره برای تفریح به این منطقه می روند. این شهر در کنار آبشار های معروف خود طبیعت بسیار زیبایی دارد و در هر چهار فصل می توانید از این شهر لذت ببرید. این منطقه در دامنه ی کوه قرار دارد و معمولا زمستان هایی سرد دارد که باعث می شود طبیعت خلوت تری نسبت به بقیه طول سال داشته باشد. اما سرمای هوا خود زیبایی هایی را به ارمغان می آورد که نمونه ی آن می توان به آبشار یخی درود اشاره کرد که به خاطر سرمای زیاد هوا این آبشار یخ زده و یخ های چند لایه و کشیده و بسیار زیبا را پدید آورده است.

شهر درود با فاصله ی ۳۵ کیلومتری از شهرستان نیشابور و فاصله ی ۱۰ کیلومتری از شهر قدمگاه در دامنه ی جنوبی رشته کوه بینالود واقع شده است. طبیعت این منطقه زبانزد است و معمولا به خاطر مسافت دورتر از شهر نسبت به سایر نقاط گردشگری نیشابور خلوت تر است، اما این خلوتی به معنای بکر بودن آن نیست و آن را با سایر نقاط مقایسه می کنیم. در تابستان و بهار و روزهای تعطیل که هوای داخل شهر گرم است مردم به این منطقه می روند و ممکن است برای رسیدن به آبشار مجبور شوید خودرو خود را چند کیلومتر دورتر پارک کنید چرا که به خاطر شلوغی جای پارک مناسب پیدا نخواهید کرد.

آبشار یخی درود

در سرمای دی ماه نیشابور آبشار بلند درود شروع کرد به یخ زدن و زمانی که آب های این آبشار تقلا می کردند از میان یخ ها بیرون بیایند و به پایین بیفتند دوباره یخ می زدند و این باعث شد رگه های آب به صورت لایه ای روی این آبشار یخ بزنند و تصویر بسیار زیبایی را نمایش دادند.
هیچ دوربینی در جهان قدرت چشم انسان را ندارد و این تصاویر را فقط زمانی که خودتان از نزدیک ببینید و با یخ هایی که از ارتفاع ۱۰ متری تا روی زمین به وجود آوردند مواجه شوید متوجه می شوید که چقدر زیبا هستند.
در دی ماه که به آبشار درود رفتم گوشیم شارژ نداشت و متاسفانه نشد فیلم بگیرم اما یکی از کاربران پیج نیشابور من (@my_neyshabour) در اینستاگرام لطف کرد و برایم تصاویری از این زیبایی طبیعت ارسال کرد که دعوت می کنم شما هم ببینید:

در بهمن ماه مجددا به این آبشار رفتم و با وجود بارندگی باران در چند روز اخیر و گرمای هوا بخش عمده ای از یخ های این آبشار از بین رفته بود اما باز هم آبشار یخی درود هنوز زیبا بود و توانستم عکس و فیلم تهیه کنم که می توانید در کلیپ زیر مشاهده کنید.

شهر درود بسیار زیباست و مردمی خونگرم دارد و برای لذت بردن از طبیعت می توانید به این شهر نیز سفری کوتاه داشته باشید. در کنار جاذبه های گردشگری طبیعی این شهر جاذبه های دیگری همچون بلندترین زیپلاین ایران نیز در این شهر قرار دارد و امکانات اقامتی و رفاهی فراوانی نیز در این شهر وجود دارد که می توانید با خیال راحت اقامت داشته باشید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

1 نظر در “آبشار یخی درود نیشابور

  1. علی رمضانی گفت:

    زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *