آشپزی, آموزشی

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

پیتزا (به ایتالیایی: Pizza)غذایی است به شکل نان گِرد صافی که در فر یا اجاق‌گاز یا تنور پخته می‌شود و معمولاً روی آن را با سس گوجه‌فرنگی و پنیر می‌پوشانند و همچنین مواد دلخواه دیگر، روی نان اضافه می‌کنند. پنیری که استفاده می‌شود معمولاً پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا است. همچنین از مواد مختلفی (مانند ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و …) برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود. به یک پیتزای کوچک پیزتا (Pizzetta) و به کسی که پیتزا می‌پزد، پیزائولو (Pizzaiolo) گفته می‌شود.

فهرست مطالب

در بین انواع پیتزا، پیتزا گوشت و قارچ محبوبترین نوع است و پس از آن پیتزا مرغ قرار دارد و ما در تک کارت شیوه ی تهیه ی پیتزاهای مختلف را به شما آموزش می دهیم. در این پست قصد داریم محبوب ترین نوع پیتزا در جهان یعنی پیتزا گوشت و قارچ را به شما آموزش دهیم که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. با تک کارت همراه باشید.
 

مواد اولیه برای پیتزا گوشت و قارچ ۴ نفره

مواد لازم مقدار
خمیر پیتزا
دو عدد
گوشت چرخ کرده
۳۰۰ گرم
پیاز
نصف پیاز متوسط
روغن مایع
۲ قاشق غذا خوری
قارچ
۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای
۲ عدد
سس گوجه فرنگی
۴ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا
۴۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن
به مقدار نیاز

گوشت ها را چرخ کنید

همانطور که از اسمش پیداست مواد اصلی طعم دهنده پیتزا گوشت و قارچ هستند. ابتدا باید گوشت ها را به تکه های کوچک تقسیم کنید و آنها درون چرخ گوشت قرار دهید و چرخ کنید و سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی و ریز خرد کنید.

آماده کردن قارچ و پیاز

پس از شستن قارچ و پیاز آنها را درون آبکش قرار دهید و مدتی صبر کنید تا آب اضافی آنها کاملا گرفته شود و پوست پیاز را جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد کنید.تک کارت

سرخ کردن مواد اولیه

یک تابه مناسب آماده کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم بشود و مقداری روغن مایع درون آن میریزیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز شیشه ای شود و پس از آن پوشت چرخ کرده را با پیاز تفت می دهیم و منتظر می مانیم تا تغییر رنگ دهد.

اضافه کردن ادویه و قارچ

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر آویشن را به مخلوط خود اضافه می کنیم و تفت می دهیم و پس از آن پوست قارچ را جدا کرده و آن را به صورت ورقه ای برش می دهیم.تک کارت

فر را آماده کنید

فر را روی دمای ۲۰۰درجه ی سانتی گراد قرار دهید و مدتی صبر کنید تا فر کاملا گرم شود. سینی مخصوص پیتزا را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و خمیر پیتزا را داخل آن قرار می دهیم.

مواد را روی خمیر پیتزا بریزید

روی خمیر پیتزای خود را با سس گوجه فرنگی بپوشانید و سعی کنید با قاشق سس را به روی خمیر پخش کنید تا تمام خمیر را پوشش دهد. پس از آن یک لایه پنیر پیتزا را روی خمیر قرار دهید و سپس موادی را که قبلا تفت دادید روی پنیر پیتزا ها قرار دهید و پخش کنید و پس از آن مجددا می توانید پنیر پیتزا قرار دهید و یک مرتبه ی دیگر نیز مواد تفت داده شده را بر روی آن بریزید و پخش کنید. بسته به سلیقه ی خودتان می توانید مقدار مواد و لایه ها را کم یا زیاد کنید اما دقت کنید آنقدر زیاد نشود که طعم خمیر پیتزا از بین برود.

پیتزا را تزئین کنید

روی بالاترین لایه فلفل دلمه ای و قارچ را بریزید و با سلیقه ی خود تزئین کنید و سپس روی آن ها را مجددا با پنیر پیتزا پوشش دهید و مقداری پودر آویشن روی پنیر پیتزا بپاشید. 
سپس سینی را در طبقه ی وسط فر قرار دهید و اجازه دهید پیتزا گوشت و قارچ شما به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.
 

می توانید از گریل کمک بگیرید

در این مرحله پس از گذشت این مدت زمانی که پنیر پیتزا آب شد در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم پیتزا به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل شود تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پیتزا را از فر خارج می کنیم.تک کارت
 

پیتزا گوشت و قارچ آماده است

حالا پیتزای شما آماده است و می توانید آن را به صورت دلخواه برش زده و با سس های دلخواه و نوشیدنی مورد علاقه ی خود میل کنید.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *