پوست, زیبایی, سر و صورت

پیرسینگ (سوراخ کردن)

پیرسینگ

سوراخ‌کاری بدن یا پیرسینگ یا آژین‌کاری (به انگلیسی: body piercing) شامل سوراخ کردن یا بریدن قسمتی از اعضای بدن است که برای نصب جواهرات یا انداختن حلقه و آویز ایجاد می‌شود. آژین کردن نوعی تغییرات بدن است. معیارهای فرهنگی بازتاب سوراخ‌کاری بدن بسیار گوناگون است. سوراخ کردن بدن، که نوعی اصلاح بدن است، نوعی سوراخ کردن یا بریدن بخشی از بدن انسان است، ایجاد شکافی که ممکن است در آن از جواهرات استفاده شود یا جایی که می‌توان کاشت را وارد کرد. کلمه پیرسینگ می‌تواند به عمل یا عمل سوراخ کردن بدن یا به شکافی در بدن ایجاد شود که با این عمل یا عمل ایجاد شده‌است.

تاریخچه پیرسینگ

ین گونه که از شواهد مشخص می‌شود سوراخ کاری بدن (شامل سوراخ کاری گوش) در زمان قدیم (باستان) در سراسر اقوام دورتادور دنیا انجام می‌شده‌است. بدن‌های مومیایی شده که دارای سوراخ کاری بودند کشف شده‌اند.تک کارت. قدیمی‌ترین مومیایی که تاکنون پیدا شده اوتسی مرد یخی است که در یخ‌رود شنالشتال در کوه‌های آلپ اوتسال در نزدیکی هاوبسلابیوخ در مرز میان اتریش و ایتالیا یافت‌شده‌است. این مومیایی یک سوراخ کاری گوش به ضخامت ۷–۱۱ میلی‌متری داشته‌است.

محل های رایج پیرسینگ

با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع پیرسینگ و روش های آن نیز گسترش یافته است، چند نمونه از مناطقی که پیرسینگ انجام می شود را با تک کارت مرور کنید:

  • پیرسینگ گوش
  • پیرسینگ ابرو
  • پیرسینگ بینی
  • پیرسینگ لب
  • پیرسینگ زبان
  • پیرسینگ ناف
  • پیرسینگ سایر نقاط بدن

انواع پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی می تواند به صورت سوراخ های دائمی باشد که باید توسط پزشک انجام گیرد یا اینکه به شکل چسبی و به طور موقت باشد.
 

پیرسینگ بینی چسبی

پیرسینگ بینی چسبی بدون ایجاد سوراخ : برای پیرسینگ های چسبی می توان از نگین و انواع حلقه ها استفاده کرد. ( از آنجایی که حلقه ها دارای فضای باز کوچکی می باشند به سادگی بر روی بینی قرار گرفته و نمی افتند. )
 

عوارض پیرسینگ بینی چیست ؟

از آنجایی که به منظور ایجاد پیرسینگ بینی بر خلاف گوش از سوزن های مخصوص استفاده می شود افراد شاهد درد و خونریزی بیشتری خواهند بود و علاوه بر آن مدت زمان بهبودی نیز طولانی تر می باشد.
پیرسینگ بینی در افراد با پوست حساس ممکن است با تورم همراه باشد.تک کارت
به افراد توصیه می شود پس از پیرسینگ تا مدتی همواره ناحیه مورد نظر را با آب و صابون های آنتی باکتریال شستشو دهند.
همچنین بهتر است از جدا کردن پیرسینگ خودداری نمایند چرا که ممکن است سوراخ ایجاد شده بسته شود.

پیرسینگ لب

پیرسینگ ها از قرن پنجم میلادی بوده و جدید نمی باشند.
 

انواع مدل پیرسینگ لب

پیرسینگ لب بدون سوراخ
پیرسینگ لب نیز همانند بینی به صورت دائمی و موقت می باشد و افراد با توجه به سلیقه شان می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند.
 
پیرسینگ لب چسبی یا موقتی
پیرسینگ لب موقتی مناسب افرادی می باشد که تمایل به سوراخ کردن لب خود ندارند. این نوع از پیرسینگ ها به صورت چسبی و گیره ای هستند.تک کارت
 

نکاتی در رابطه با پیرسینگ

طبق توصیه پزشکان بانوان باردار باید از انجام پیرسینگ خودداری نمایند.
استفاده از جواهرات ساخته شده از فلز نیکل به عنوان پیرسینگ ممنوع می باشد.
بروز ترشحات رنگی در روزهای ابتدایی پس از پیرسینگ مسئله ای طبیعی است.
تا بهبودی کامل به هیچ عنوان در رابطه با بهداشت دهان سهل انگاری نکنید.
 

هزینه پیرسینگ چقدر است ؟

هزینه پیرسینگ ها با توجه به جنس شان متفاوت می باشند ارزان ترین نوع آن از جنس استیل و نقره و گران ترین آن از طلا می باشد. برای اطلاع از هزینه ی دقیق بهتر است ابتدا از سایت تک کارت نوبت بگیرید تا زمان مشاوره و ویزیت پزشک و تعیین قیمت دقیق به شما اعلام گردد.

پیرسینگ گوش

سوراخ کردن یا پیرسینگ گوش از کارهایی که امروزه در میان افراد بسیاری به خصوص جوانان شایع شده است و اغلب با سوالات بسیاری درباره نحوه مراقبت پس از سوراخ کردن گوش و… همراه است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم دانش و تحقیقات خود را درباره پیرسینگ گوش و نکات مرتبط با آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

کدام قسمت از گوش شما می تواند سوراخ شود؟

در حال حاضر بیشتر قسمت های گوش می تواند سوراخ شود. دو ناحیه مختلف برای پیرسینگ گوش وجود دارد که از طریق نرمه یا غضروف گوش است.تک کارت
 
غضروف گوش نسبت به استخوان حالت کشسانی تر و نرمتری دارد و از محیط گوش محافظت می کند. از طرف دیگر نرمه گوش از استخوان یا غضروف تشکیل نشده و به حالت نرم و گوشتی دارد که در قسمت زیر گوش به حالت آویزان قرار گرفته است. از نظر انواع روش های سوراخ کردن و میزان زمان بهبودی و مراقبت های لازم پس از آن، بین این دو تفاوت زیادی وجود دارد.
 

عوارض پیرسینگ گوش

مانند پیرسینگ در سایر نواحی بدن، پیرسینگ گوش هم خطراتی مانند سوزش، عفونت و یا ماندن جای زخم را دارد. اما خوشبختانه احتمال بروز این عوارض پس از پیرسینگ گوش بسیار اندک است. برای جلوگیری از این عوارض به نکات زیر توجه کنید.
عفونت ممکن است پس از سوراخ کردن گوش به وجود آید، بنابراین اگر محل سوراخ گوش پس از ۳ یا چند هفته هنوز تحریک و قرمز می شود بهتر است به پزشک مراجعه کنید. واکنش های آلرژیک به مواد خاصی مانند نیکل نیز ممکن است رخ دهد، بنابراین هنگام خرید گوشواره های فلزی مراقب باشید.

۷ نکته برای تمیز کردن پیرسینگ گوش

  1. دست هایتان را همانند پوست اطراف پیرسینگ تمیز نگه دارید. برای جلوگیری از تحریک از صابون بدون عطر استفاده کنید.
  2. از یک مخلوط آب و نمک یا یکی از محلول های اسپری نمکی برای تمیز کردن اطراف محل پیرسینگ استفاده کنید.
  3. یک دستمال ضخیم درون محلول آب و نمک فرو کنید و دو بار در روز به محل سوراخ گوش بمالید.
  4. برای اینکه محلول نمک به طور کامل از جذب شود، پیرسینگ ها را به آرامی به جلو و عقب تکان دهید.تک کارت
  5. بیش از دو بار در روز محل پیرسینگ گوش را نشویید، زیرا تحریک می شود.
  6. از الکل یا پراکسید هیدروژن استفاده نکنید زیرا می توانند روند بهبودی را کند کنند.
  7. در دو یا سه هفته اول از مالیدن روغن یا پماد خودداری کنید، زیرا می توانند منجر به بروز مشکلات مرتبط با عفونت و باکتری ها شوند.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *